بودجه خود را چگونه اولویت بندی کنیم؟
چگونه بودجه خود را اولویت بندی کنیم؟
احساس می کنید در یک میلیون جهت کشیده شده اید؟ در اینجا نحوه اولویت بندی آمده است همانطور که هزینه های خود را محاسبه می کنید، ممکن است احساس کنید بودجه شما شما را به میلیون ها جهت مختلف می کشاند. ممکن است مجبور شوید ماشین خود را تعمیر کنید، یا برای بازنشستگی پس انداز کنید، یا کارت های اعتباری خود را پرداخت کنید. ممکن است شغل جدیدی داشته باشید که نیاز به خرید لباس جدید داشته باشید، یا ممکن است بچه داشته باشید و بخواهید برای تحصیلات دانشگاهی آنها پس انداز کنید.
بنابراین، چگونه می توانید این اهداف پس انداز جداگانه را متعادل کنید؟ یک استراتژی کلیدی در مدیریت موفقیت آمیز تمام این هزینه ها و مهلت ها، اولویت بندی است.
اگر برای اولویت بندی بودجه خود به کمک نیاز دارید، در اینجا چند نکته و توصیه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که کدام هزینه ها باید تمام تلاش مالی خود را صرف کنید و کدام هزینه ها می توانند کمی بیشتر صبر کنند.
پس انداز بازنشستگی حرف اول را می زند بودجه
هیچ هدف مالی مهمتر از پسانداز برای دوران بازنشستگیتان نیست، مگر اینکه بدهی شدیدی داشته باشید . با این حال، تعداد بسیار کمی از آمریکایی ها پس انداز بازنشستگی را در اولویت قرار می دهند. در سال 2019، 25 درصد از کل بزرگسالان شاغل هیچ گونه پساندازی برای بازنشستگی نداشتند.
اکثر مردم به دو دلیل بازنشستگی را نادیده میگیرند: یکی، به نظر دور از ذهن است، و دوم، آنها تصور میکنند که میتوانند تا ۷۰ سالگی به کار ادامه دهند.
متأسفانه همه بازنشستگی ها داوطلبانه نیستند. اخراج شغل، تبعیض سنی، تعهدات مراقبت از خانواده و مسائل بهداشتی می تواند افراد را مجبور به بازنشستگی پیش از موعد کند. “بازنشستگی” به طور ایده آل یک انتخاب است، اما ممکن است نتیجه بیکاری اجباری باشد.
اگر کارفرمای شما “سهم منطبق” را ارائه می دهد، استفاده کامل از آن باید اولین اولویت شما در بودجه بندی باشد. این تنها موقعیتی است که در آن شما یک “بازده” تضمینی از سرمایه خود کسب خواهید کرد می دانید که کارفرمای شما بر اساس میزان سرمایه گذاری شما به وجوه شما اضافه می کند. ممکن است منطقی باشد که سهم منطبق را به حداکثر برسانید، حتی اگر بدهی کارت اعتباری دارید. تقریباً در هر شرایطی بازنشستگی شما حرف اول را می زند.
توجه داشته باشید سهم کارفرما متفاوت است. به عنوان مثال، یک کارفرما ممکن است به ازای هر 1 دلاری که سرمایه گذاری می کنید، 0.50 دلار، تا 4 درصد از چک حقوق شما، برابری کند. اگر اینطور است، مطمئن شوید که حداقل 4٪ از چک حقوق خود را پرداخت می کنید.
برخی از کارفرمایان دلار به دلار را مطابقت می دهند. برخی از کارفرمایان تا 8٪ مطابقت دارند. وضعیت محل کار شما هر چه که باشد، بیاموزید که چگونه می توانید سهم کارفرما را به حداکثر برسانید و آن را محقق کنید. هنگامی که سهم کارفرمای خود را به حداکثر رساندید، یا اگر کارفرمای شما کمک های بازنشستگی را ارائه نکرد، می توانید به سایر اولویت های مالی فکر کنید.
پرداخت بدهی با بهره بالا
همه بدهی ها بد نیستند. ممکن است دلایل استراتژیک وجود داشته باشد که چرا شما ترجیح می دهید فقط حداقل پرداخت ها را در مورد مانده بدهی انجام دهید. به عنوان مثال، آنها ممکن است نسبت به سایر مانده های بدهی نرخ بهره پایین تری داشته باشند، یا ممکن است مزایای مالیاتی ارائه دهند، یا ممکن است بتوانید در نهایت وام را به کمک مالی تبدیل کنید.
با این حال، اگر بدهی کارت اعتباری دارید، پرداخت آن باید در اولویت باشد.
توجه داشته باشید حتی اگر کارتهای اعتباری شما در حال حاضر نرخ تبلیغاتی 0% ارائه میدهند، فقط زمان زیادی است که این نرخ به دو رقمی افزایش یابد. شما می خواهید قبل از این اتفاق بدهی را پرداخت کنید.
پرداخت کارت های اعتباری خود را می توان شکل دیگری از “بازگشت” تضمین شده در نظر گرفت زیرا شما خود را از نرخ های بهره بالا نجات خواهید داد. تا ژوئن 2020، متوسط نرخ بهره کارت اعتباری بیش از 20٪ بود. این به سرعت جمع می شود و توانایی شما برای پس انداز برای هر چیزی غیر از پرداخت بدهی را از بین می برد.
یک صندوق اضطراری راه اندازی کنید
بعد از اینکه مشکلسازترین اشکال بدهی خود را پرداخت کردید، میتوانید با راهاندازی یک صندوق اضطراری از بدهیهای آینده جلوگیری کنید. این صندوق به شما کمک می کند تا هزینه های غیرمنتظره مانند صورتحساب پزشکی بزرگ را پوشش دهید، یا می تواند هزینه های زندگی را پس از از دست دادن شغل غیرمنتظره پوشش دهد.
کارشناسان در مورد اینکه چقدر صندوق اضطراری شما باید بزرگ باشد، اختلاف نظر دارند. یک قانون کلی که ممکن است بشنوید این است که بودجه اضطراری شما باید برای پوشش هزینه های زندگی سه ماهه کافی باشد. اگر شغل شما درآمد متناقضی دارد، ممکن است بخواهید بیشتر پس انداز کنید. اگر مقدار قابل توجهی پول در جای دیگری ذخیره کرده اید، ممکن است نیازی به پس انداز نداشته باشید. مهمترین چیز این است که شما چیزی را در یک صندوق اضطراری تعیین شده کنار بگذارید.
وجوه را برای هزینه های مورد انتظار و متناوب نگه دارید
روزی سقف شما چکه می کند. ماشین ظرفشویی شما خراب می شود. باید با یک لوله کش تماس بگیرید. ماشین شما به لاستیک و لنت ترمز جدید نیاز دارد.
اینها “موقعیت های اضطراری” یا “هزینه های غیرمنتظره” نیستند. اینها هزینه های اجتناب ناپذیر است. می دانید که تعمیرات خانه و خودرو مورد نیاز خواهد بود. شما فقط نمی دانید چه زمانی.
بودجه ای را برای این تعمیرات اجتناب ناپذیر خانه و خودرو کنار بگذارید. این پس انداز باید جدا از صندوق اضطراری شما نگهداری شود. در عوض، این یک صندوق نگهداری برای هزینه های قابل پیش بینی و اجتناب ناپذیر است که در فواصل زمانی تصادفی اتفاق می افتد.
به همین ترتیب، می دانید که روزی باید ماشین دیگری بخرید. بنابراین شروع به پرداخت ماشین به خودتان کنید . این از نیاز شما به تامین مالی وسیله نقلیه بعدی جلوگیری می کند.
اهداف باقیمانده را به صورت فردی ارزیابی کنید
هنگامی که پول خود را برای بازنشستگی کنار گذاشتید، بدهی خود را پرداخت کردید، و پساندازی برای موارد اضطراری و هزینههای نگهداری مورد انتظار ایجاد کردید، میتوانید به سایر اهداف مالی خود فکر کنید. این اهداف اضافی را می توان با مقایسه هزینه های نسبی آنها اولویت بندی کرد.
یک لیست بسازید
فهرستی از هر هدف باقی مانده ای که می خواهید برای آن پس انداز کنید، طوفان فکری کنید. این می تواند یک سفر 10 روزه به پاریس، یک بازسازی آشپزخانه از جنس استنلس استیل و گرانیت یا هدایای مجلل تعطیلات برای والدین شما باشد. در این مرحله، مکث نکنید و تعجب نکنید که چگونه این هزینه را پرداخت خواهید کرد. هر چه هست، آن را به لیست اضافه کنید.
بعد از اینکه تمام ایده های خود را به پایان رساندید، تاریخ هدف را برای هر یک از این اهداف بنویسید. نگران “واقع بینانه” بودن آن نباشید، شما هنوز در حال طوفان فکری هستید
هزینه ها را محاسبه کنید
بعد، مجموع هدف را در کنار هر هدف بنویسید. تعطیلات رویایی شما در پاریس 5000 دلار هزینه دارد. هزینه بازسازی آشپزخانه 25000 دلار است. هدایای مجلل تعطیلات 800 دلار قیمت دارند. با این ارقام تا می توانید دقیق باشید. هرچه دقیق تر باشند، بودجه شما بهتر خواهد بود.
تقسیم کنید بودجه
هزینه هر هدف را بر مهلت آن تقسیم کنید. اگر ضرب الاجل خود را بر اساس ماه ها قرار دهید، این به شما می گوید که برای رسیدن به هدف خود باید هر ماه چقدر پس انداز کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک سفر 5000 دلاری به پاریس طی یک سال داشته باشید، باید حدود 416 دلار در ماه پس انداز کنید (5000 دلار ÷ 12). اگر می خواهید بازسازی آشپزخانه به ارزش 25000 دلار را در دو سال (24 ماه) انجام دهید، باید حدود 1041 دلار در ماه پس انداز کنید (25000 دلار ÷ 24).
لیست خود را ویرایش کنید بودجه
همانطور که حساب می کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که نمی توانید تا مهلت مورد نظر خود به تمام اهداف خود دست یابید – به خصوص پس از اینکه پس انداز بازنشستگی، پرداخت بدهی ها و ایجاد یک صندوق اضطراری را در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید به یاد داشته باشید، بازنشستگی، پرداخت های کارت اعتباری و پس انداز اضطراری باید اولویت های مالی شما باشند. بنابراین، از آنجایی که طوفان فکری اولیه شما واقع بینانه نیست، زمان آن رسیده که ویرایش آن اهداف را تا زمانی که واقع بینانه باشند شروع کنید. می توانید چند هدف را به طور کامل کاهش دهید.
ممکن است تصمیم بگیرید که به آشپزخانه بازسازی شده نیازی ندارید . همچنین می توانید ضرب الاجل را برای برخی اهداف تغییر دهید. سفر به پاریس در یک سال ممکن است واقع بینانه باشد، اما اگر این ضرب الاجل را تنها شش ماه عقب بیندازید، می توانید بیش از 100 دلار از مبلغی را که باید ماهانه کنار بگذارید، کاهش دهید.
نتیجه بودجه
وقتی نوبت به اولویت های بودجه می رسد، بازنشستگی حرف اول را می زند. در پشت آن، شما باید با اشکال بدهی با بهره بالا، مانند موجودی کارت اعتباری مقابله کنید. از آنجا، می توانید بر روی ایجاد صرفه جویی در تعمیر و نگهداری اضطراری و مورد انتظار تمرکز کنید. فقط پس از اینکه تمام این اهداف را پوشش دادید، باید هزینه های اضافی را در نظر بگیرید.
فراموش نکنید مدیریت پول یک راه دو طرفه است. پول می آید و پول بیرون می رود. بودجه تعریف شده به شما کمک می کند از بدهی اجتناب کنید و در جهت اهداف مالی خود تلاش کنید، اما می توانید با کسب درآمد بیشتر، نرخ پس انداز خود را افزایش دهید. اگر افزایش حقوق در کارت شما وجود ندارد، به دنبال مشاغل دیگری باشید که بتوانید در طول عصرها و تعطیلات آخر هفته به آنها بپردازید. هر سکه ای که از شغل دوم خود به دست می آورید پس انداز کنید و از چک های حقوق شغل اصلی خود برای پوشش هزینه های زندگی و پرداخت بدهی ها استفاده کنید.
خیلی زود، با نظم و انضباط کافی، در پروازی به پاریس خواهید بود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.