عرضه کوتاه مدت چیست؟
عرضه کوتاه مدت Short-Run Supply
کوتاه مدت دوره زمانی است که در آن حداقل یک ورودی ثابت است. به طور کلی افزایش تقاضا تنها با افزایش استفاده از عوامل متغیر تولید تامین می شود. بنابراین، عرضه کوتاه مدت با توجه به سرمایه گذاری شرکت در دارایی های ثابت است.
به طور خلاصه:
- عرضه کوتاه مدت به عنوان عرضه جاری با توجه به مخارج سرمایه ای یک شرکت برای دارایی های ثابت مانند دارایی، ماشین آلات و تجهیزات تعریف می شود.
- قیمت سربه سر برابر با حداقل میانگین هزینه کل است.
- تعادل بازار کوتاهمدت نقطهای است که در آن مقدار عرضه شده با مقدار تقاضا برابر است، جایی که تعداد تولیدکنندگان ثابت نگه داشته میشود.
هزینه های کوتاه مدت چیست؟
در هر مقطع زمانی، یک شرکت منحنی هزینه کوتاهمدت را میبیند که با سرمایهگذاری آن در داراییهای ثابت مانند دارایی، ماشین آلات و تجهیزات مطابقت دارد. اگر شرکت بخواهد خروجی خود را تغییر دهد، در امتداد منحنی حرکت می کند.
اگر یک شرکت تغییر دائمی در تولید را پیش بینی کند، احتمالاً باید هزینه ثابت خود را تعدیل کند. به منظور تولید کارآمد، شرکت باید هزینه های ثابت خود را تا حدی تنظیم کند که میانگین کل هزینه تولید را به حداقل برساند.عرضه
تصمیم تولید کوتاه مدت
از آنجایی که هزینههای ثابت در کوتاهمدت کاهش مییابد، در فرآیند تصمیمگیری کوتاهمدت تولید نامربوط هستند. زیرا در کوتاه مدت هزینه ثابت صرف نظر از میزان تولید پرداخت می شود. یک شرکت تنها زمانی تولید را تعطیل می کند که قیمت بازار کمتر از حداقل میانگین هزینه متغیر محصول باشد.
بنابراین، قیمت تعطیلی برابر با حداقل میانگین هزینه متغیر است. زمانی که قیمت بازار کمتر از حداقل میانگین هزینه متغیر باشد، قیمت دریافتی شرکت کمتر از هزینه متغیر است. شرکت ها زمانی تعطیل می شوند که قیمت بازار کمتر از قیمت تعطیلی باشد زیرا در غیر این صورت هزینه های اضافی برای هر واحد تولید شده متحمل می شوند.
قیمت سربه سر زمانی است که قیمت بازار برابر با حداقل میانگین کل هزینه تولید باشد. اگر قیمت بازار کمتر از حداقل میانگین هزینه کل باشد، شرکت همچنان تولید خواهد کرد. با این حال، ضرر اقتصادی خواهد داشت. در حالی که اگر حداقل میانگین هزینه کل کمتر از قیمت بازار باشد، شرکت سود اقتصادی خواهد داشت.
منحنی عرضه کوتاه مدت
منحنی عرضه انفرادی کوتاه مدت هزینه نهایی فرد در تمام نقاط بیشتر از حداقل میانگین هزینه متغیر است. درست است زیرا اگر قیمت بازار کمتر از قیمت تعطیلی باشد، یک شرکت تولید نخواهد کرد.
در نهایت، منحنی عرضه فردی کوتاهمدت نشان میدهد که چگونه تولید بیشینهسازی سود تولیدکننده به شدت به قیمت بازار وابسته است و هزینه ثابت را کاهش میدهد.
منحنی عرضه کوتاه مدت صنعت
منحنی عرضه صنعت کوتاه مدت نشان می دهد که چگونه مقدار عرضه شده در بازار به قیمت بازار وابسته است، با این فرض که تعداد تولیدکنندگان در بازار ثابت است. تعادل بازار کوتاهمدت نقطهای است که در آن مقدار عرضه شده با مقدار تقاضا برابر است، جایی که تعداد تولیدکنندگان ثابت نگه داشته میشود. این همچنین به عنوان نقطه کارآمد تخصیصی شناخته می شود.
محاسبه منحنی عرضه کوتاه مدت صنعت
منحنی عرضه کوتاهمدت صنعت با گرفتن منحنی عرضه تک تولیدکننده، تعیین آن بر روی مقدار و سپس ضرب آن در تعداد تولیدکنندگان در بازار محاسبه میشود.
برای مثال، تولیدکننده ای را با منحنی عرضه زیر در نظر بگیرید:
P = 2Q + 1
با فرض وجود 10 تولیدکننده در بازار و وجود منحنی تقاضای بازار:
P = -1Q + 10
ابتدا منحنی عرضه تک تک تولیدکننده را برابر با مقدار عرضه شده تنظیم کنید:
Q = (P – 1)/2 -> Q = P/2 – 0.5
سپس فرمول مقدار عرضه شده را در تعداد تولیدکنندگان در بازار ضرب کنید:
Q = 5P – 5
برای شناسایی تعادل بازار کوتاه مدت، فرمول عرضه بازار را با فرمول تقاضای بازار جایگزین کنید تا قیمت تعادلی محاسبه شود:
P = -1 (5P – 5) + 10
P = 2.5
در نهایت، برای محاسبه مقدار تقاضای بازار، قیمت تعادلی را به فرمول تقاضای بازار یا عرضه بازار اضافه کنید:
2.5 = -1Q + 10
Q = 7.5
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.