بودجه فروش موثر برای طرح کسب و کار
چگونه یک بودجه فروش موثر برای طرح کسب و کار خود داشته باشید؟
به پیش بینی فروش خود نگاه کنید اولین و اساسی ترین جزء هر بودجه عملیاتی، بودجه فروش است که واحدهای مورد انتظار و درآمد مورد انتظار از طرح فروش را فهرست می کند. این بودجه ممکن است به عنوان پیش بینی نیز نامیده شود . به طور کلی، هرچه پیشبینی فروش شما دقیقتر باشد، میتوانید کسبوکار خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید.
بودجه فروش خوب برای موفقیت کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است. درباره نحوه ایجاد آن بیشتر بدانید.
به طور خلاصه:
- بودجه فروش واحدهای مورد انتظار و درآمد مورد انتظار از طرح فروش را فهرست می کند. همچنین ممکن است به عنوان “پیش بینی” نامیده شود.
- بهترین نقطه شروع برای هر پیش بینی فروش یا بودجه، یک الگو یا مدل صفحه گسترده است که برای برآورده کردن نیازهای پیش بینی فروش ساخته شده است.
- طرح فروش ثابت است و بتنی یا حک شده در سنگ نیست. با تغییر محیط ها و ورودی ها با اطلاعات جدید به روز می شود.
اجزای یک بودجه فروش
همه انواع برنامه ریزی شرکتی به تعداد زیادی صفحه گسترده نیاز دارند. درست مانند شرکتهای بزرگ، کسبوکارهای کوچک صفحات گسترده مختلفی دارند که به صورت مشترک استفاده و ایجاد میشوند. در نهایت، صفحهگستردههای برنامهریزی همگی به سه صورتهای مالی اساسی که شرکت برای تجزیه و تحلیل و برنامهریزی عملیات تجاری خود استفاده میکند، مرتبط میشود:
- صورت سود و زیان: صورت سود و زیان شرکت شما را در یک دوره زمانی معین نشان می دهد.
- ترازنامه: ترازنامه تمام دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام شرکت شما را (در صورت وجود) فهرست می کند.
- صورت جریان وجوه نقد: صورت جریان نقدی به شما امکان می دهد بدانید در یک دوره زمانی معین چه مقدار پول از کسب و کار شما وارد و خارج می شود.
پیشبینی فروش اغلب عمدتاً برای ایجاد صورت سود پیشبینیشده برای یک کسبوکار استفاده میشود. میتواند پیشبینیهای فروش سادهای وجود داشته باشد که فقط بر فروش واحد پیشبینیشده تمرکز کند، یا میتواند پیشبینیهای جامعتری وجود داشته باشد که از صورت سود و زیان متفاوت باشد و شامل برنامهریزی برای متغیرها باشد. این موارد می تواند شامل مواردی مانند هزینه های مستقیم کالاهای فروخته شده و هزینه های غیرمستقیم کمپین های بازاریابی باشد.
توجه داشته باشید
پیشبینیها و بودجههای فروش میتوانند اشکال مختلفی داشته باشند و اهداف مختلفی را دنبال کنند.
بهترین نقطه شروع برای هر پیش بینی فروش یا بودجه، یک الگو یا مدل صفحه گسترده است که برای برآورده کردن نیازهای پیش بینی فروش ساخته شده است. شما می توانید به صورت آنلاین بسیاری از نسخه های رایگان و پولی این الگوهای صفحه گسترده را جستجو کنید. اکثر آنها را می توان در صفحات گوگل یا مایکروسافت اکسل ادغام کرد ، بنابراین یکی را پیدا کنید که با استفاده از آن احساس راحتی می کنید.
روش های برنامه ریزی فروش
بودجه فروش انتظارات فروش یک کسب و کار را برای دوره حسابداری یا بودجه آینده نشان می دهد. همچنین درآمد ناخالص مورد انتظار را به طرح فروش ضمیمه می کند که هم به واحدها و هم به دلار بیان می شود.
شرکتهای کوچکتر، با دستهبندی محصولات و قلمروهای محدود، ممکن است بودجه فروش را برای کل کسبوکار توسعه دهند. از سوی دیگر، شرکتهای بزرگتر ممکن است بودجه را در دستههای محصول و/یا مناطق جغرافیایی تجمیع کنند.
نکته
بودجه های فروش معمولاً به صورت ماهانه و سه ماهه تهیه و ارائه می شوند، اگرچه برخی از مشاغل ممکن است آنها را به صورت سالانه نیز تهیه کنند.3این کمک می کند تا انتظارات را به دوره های زمانی کوچکتر تقسیم کنید و همچنین به تصویر بزرگتر نگاه کنید.
بسیاری از بخش ها به بودجه فروش کمک می کنند، اگرچه اکثر ورودی ها ممکن است از تیم فروش باشد، زیرا آنها به طور روزانه با مشتریان کار می کنند. بازاریابی به اطلاعات تبلیغاتی کمک می کند، که می تواند بر زمان و حجم فروش تأثیر بگذارد.
مدیران محصول ممکن است بینشی در مورد توسعه محصول جدید و تاریخ انتشار و همچنین توقف تولید محصولات قدیمی داشته باشند. تیم اجرایی ممکن است ارقام را بر اساس بینش خود بررسی و اصلاح کند.
برنامه ریزی برای پیش بینی فروش نیز معمولاً شامل برخی یا همه ملاحظات زیر است:
- اهداف (به طور کلی بیان شده)
- اهداف (محدود و قابل اندازه گیری)
- تعریفی از بازار هدف شما
- استراتژی ها و تاکتیک هایی که ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند و چرا
- سهمیه و انگیزه تیم فروش
- بودجه
- جدول زمانی
طرح فروش ثابت است و بتنی یا حکاکی شده در سنگ نیست. با تغییر محیط ها و ورودی ها با اطلاعات جدید به روز می شود. به طور کلی، یک برنامه فروش می تواند یک صفحه گسترده جهت گیری بسیار مهم باشد که تلاش های یک کسب و کار را هدایت می کند.
نمونه ای از بودجه فروش ساده
برای مثال ما یک تجارت کوچک به نام ArtCraft Pottery را تصور کنید.
در زیر اطلاعات Q1 تا Q4 برای ArtCraft Pottery آمده است. قیمت فروش هر قطعه سفال 10 دلار است. این پیش بینی بودجه فروش برای هر سه ماهه و همچنین کل سال را نشان می دهد. اینها ارقام فروش پیش بینی شده توسط فروشندگان در این زمینه است.
بودجه فروش سفال ArtCraft | |||||
---|---|---|---|---|---|
Q1 | Q2 | Q3 | Q4 | سال | |
واحدها | 1000 | 1200 | 1500 | 2000 | 5700 |
قیمت فروش واحد | X 10 دلار | X 10 دلار | X 10 دلار | X 10 دلار | X 10 دلار |
فروش با بودجه | 10000 دلار | 12000 دلار | 15000 دلار | 20000 دلار | 57000 دلار |
در مثال، میتوانیم سال را به چهار فصل و همچنین کل سالانه تقسیم کنیم. ردیف اول تعداد واحدهای مورد انتظار برای فروش را نشان می دهد. ردیف دوم قیمت فروش هر واحد را 10 دلار نشان می دهد. ردیف سوم میزان فروش بودجه را نشان می دهد که با ضرب تعداد واحدها در قیمت فروش واحد محاسبه می شود.
سوالات متداول بودجه فروش
هر بخش برای کمک به بودجه چه کاری می تواند انجام دهد؟
به منظور کمک، بخشهای درون سازمان باید اطمینان حاصل کنند که هر عاملی را که میتواند بر بودجه تأثیر بگذارد، که میتواند شامل موارد تبلیغاتی، محصولات جدید و موارد دیگر باشد، در میان بگذارد.
بودجه چه زمانی بررسی می شود؟
از آنجایی که بودجه ها معمولا به صورت ماهانه، فصلی و/یا سالانه منتشر می شوند، اغلب در یک جدول زمانی بازنگری می شوند. با این حال، آنها ممکن است از بسیاری از بخش ها و مجموعه های چشمی برای اطمینان از دقت عبور کنند.
فرمت خوبی برای دنبال کردن چیست؟
هنگام طراحی بودجه فروش، قالب تا حد زیادی به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. میتوانید بسیاری از قالبهای رایگان و پولی را به صورت آنلاین پیدا کنید که میتوانند به شما کمک کنند قالبی را انتخاب کنید که برای شما مناسبتر است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.