دفتر مدیریت و بودجه (OMB)
دفتر مدیریت و بودجه Office of Management and Budget
دفتر مدیریت و بودجه (OMB) به عنوان بخشی از دفتر اجرایی رئیس جمهور، بزرگترین دفتر در شاخه اجرایی دولت فدرال ایالات متحده است. OMB مستقیماً با رئیس جمهور برای اجرای تعهدات و اولویت های رئیس اجرائیه و اجرای بودجه قوه مجریه همکاری می کند.
نقشهای اصلی دفتر مدیریت و بودجه شامل تهیه بودجه، نظارت بر آژانسهای مختلف و نحوه اجرای مخارج آنها، بررسی کلیه مقررات فدرال، رسیدگی به پیشنهادات و ارتباطات با سایر شاخهها، و در نهایت، ارزیابی دستورات اجرایی رئیسجمهور قبل از صدور آنها است.
به طور خلاصه:
- دفتر مدیریت و بودجه (OMB) بزرگترین دفتر در شاخه اجرایی دولت فدرال ایالات متحده است.
- OMB وظیفه اجرای تعهدات و اولویت های رئیس جمهور ایالات متحده را بر عهده دارد.
- OMB بر بودجه فدرال و اجرای آن نظارت دارد.
- OMB همچنین آژانس های مختلف فدرال و عملکرد آنها را مدیریت می کند.
دفتر مدیریت و بودجه (OMB) چیست؟
اول و مهمتر از همه، OMB در کنار رئیس جمهور کار می کند تا بودجه سالانه را تهیه کند، که در طول سال مالی بعدی اجرایی می شود. مدیر و کارکنان به شیوه های فعلی هزینه و همچنین تغییرات پیشنهادی نگاه می کنند که باید به کنگره ارائه شود. این دفتر همچنین بر سایر دستگاه های زیرمجموعه قوه مجریه نظارت دارد و عملکرد برنامه ها، سیاست ها و رویه های آژانس را ارزیابی می کند.
OMB همچنین اولویت های تأمین مالی را تعیین می کند و اطمینان می دهد که همه ارتباطات با مأموریت رئیس جمهور مطابقت دارد. علاوه بر این، دفتر مدیریت و بودجه تضمین می کند که گزارش های آژانس، قوانین، شهادت ها و قوانین پیشنهادی با بودجه و سیاست های رئیس جمهور مطابقت دارد.
هدف کلی آن اجرای صحیح بودجه و نظارت بر مدیریت خوب و کارآمد تمامی بخش ها است. در آغاز هر دوره ریاست جمهوری، رئیس جمهور تازه منتخب یک نامزد رهبری را برای هدایت OMB انتخاب می کند.
تاریخچه
ریاست جمهوری همیشه بودجه نداشت، که منجر به عدم توازن قدرت و گاهی اوقات اقدامات کنترل نشده در هزینه ها می شد. در سال 1921، به عنوان بخشی از قانون بودجه و حسابداری، دفتر بودجه ایجاد شد و تحت صلاحیت وزارت خزانه داری ایالات متحده قرار گرفت. این قانون همچنین بیان میکند که رئیسجمهور باید بودجه سالانه را تنظیم کند.
در سال 1939، در زمان رئیس جمهور وقت فرانکلین روزولت، این دفتر به دفتر اجرایی جدید رئیس جمهور منتقل شد. در سال 1970، در زمان رئیس جمهور وقت ریچارد نیکسون، دفتر بودجه به دفتر مدیریت و بودجه تبدیل شد. متعاقبا، کنگره چهار بخش تحت OMB اضافه کرد: دفتر سیاست تدارکات فدرال (OFPP) در سال 1974، دفتر امور اطلاعات و مقررات (OIRA) در سال 1980، دفتر مدیریت مالی فدرال (OFFM) در سال 1990، و دفتر دولت الکترونیک (E-Gov) در سال 2002.
رهبری
این دفتر در حال حاضر توسط مدیر Shalanda D. Young و معاون مدیر مدیریت Jason S. Miller هدایت می شود. همچنین مشاور عمومی و همچنین دستیاران مدیران، روسای دفاتر قانونی و کارمندان مختلف دیگر وجود دارد.
مدیران بر دفتر مدیریت مالی فدرال (OFFM)، دفتر اطلاعات و امور نظارتی (OIRA) و دفتر سیاست تدارکات فدرال (OFPP) نظارت دارند. این مدیران توسط رئیس جمهور منصوب و سپس توسط سنا تایید می شوند.
مدیر OMB دارای وضعیتی در سطح کابینه در بوروکراسی فدرال است.
شرایط لازم برای کار در OMB
موقعیتهای زیادی خارج از نقشهای رهبری وجود دارد و نامزدها باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط مانند سیاست عمومی، اقتصاد یا مدیریت دولتی داشته باشند. جدا از مدرک پیشرفته، ممتحنین باید در مجموعه ای از مسائل مانند امنیت داخلی، سیاست های بهداشتی و تجارت متخصص باشند.
محدودیت های OMB
قبل از تأسیس OMB و کنگره که قدرت بودجه ریزی را به رئیس جمهور در سال 1921 واگذار کرد، بودجه ای وجود نداشت. اگرچه دفتر اجرایی بر عملکرد بودجه کنترل دارد، هر کسی که رئیس جمهور منصوب می کند باید توسط کنگره تأیید شود. نه تنها این، بلکه کنگره بر مبلغ واقعی که به بودجه اختصاص داده می شود نیز کنترل دارد.
OMB همچنین در میزان کنترل خود بر سیاست ها محدود است، زیرا بخش هایی وجود دارند که مستقل از قوه مجریه هستند.
دفتر مدیریت و بودجه (OMB) چه می کند؟
OMB پنج نقش اصلی دارد:
- OMB تحت مأموریت بودجه ای خود مسئول برنامه ریزی و اجرای بودجه سالانه رئیس جمهور ایالات متحده است.
- OMB در نقش مدیریتی خود مسئول نظارت بر عملکرد آژانس، تدارکات، مدیریت مالی و فناوری اطلاعات است.
- OMB همه مقررات مهم فدرال را از آژانس های اجرایی و سیاست حفظ حریم خصوصی گرفته تا خط مشی اطلاعات و ارزیابی درخواست های جمع آوری اطلاعات را هماهنگ و بررسی می کند.
- OMB مواد قانونی و دیگر مواد، از جمله شهادت آژانس، پیشنهادات قانونی، و سایر ارتباطات با کنگره را پاکسازی و هماهنگ می کند.
- OMB دستورات اجرایی و یادداشت ها را به روسای آژانس قبل از آزادی آنها تسویه می کند.
رهبری برای OMB چگونه انتخاب می شود؟
هنگام شروع یک دوره، رئیس جمهور مدیران ارشد OMB را منصوب می کند که باید توسط سنای ایالات متحده تایید شود.
آیا دفتر بودجه و مدیریت در سطح ایالتی وجود دارد؟
بله، هر ایالت دارای یک OMB است که داراییهای مالی را مدیریت میکند و بر تخصیص و هزینه بودجه دولتی نظارت میکند.
نتیجه
دفتر مدیریت و بودجه – در اصل دفتر بودجه – در سال 1921 ایجاد شد، به بخشی از دفتر رئیس جمهور تحت رئیس جمهور فرانکلین روزولت تبدیل شد و نام فعلی خود را در زمان رئیس جمهور ریچارد نیکسون به دست آورد. بعداً کنگره بخش های خود را گسترش داد. اگرچه OMB بودجه را با رئیس جمهور برنامه ریزی می کند، کنگره تأمین مالی آن را کنترل می کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.