موسسه مدیریت تامین چیست؟
موسسه مدیریت عرضه Institute for Supply Management
اصطلاح موسسه مدیریت تامین (ISM) به انجمن مدیریت تامین غیرانتفاعی اشاره دارد . این سازمان در سال 1915 تأسیس شد و بزرگترین سازمان در نوع خود است. این گواهینامه، توسعه، آموزش و تحقیق را برای افراد و شرکت ها در زمینه مدیریت عرضه و حرفه های خرید ارائه می دهد. هدف ISM کمک به پیشبرد مدیریت عرضه “برای ایجاد ارزش و مزیت رقابتی” است.1این سازمان گزارش تولید ISM در کسب و کار را منتشر می کند.
به طور خلاصه:
- موسسه مدیریت تامین یک انجمن مدیریت تامین غیرانتفاعی است.
- این سازمان قبل از تغییر نام در سال 2002، در سال 1915 به عنوان انجمن ملی نمایندگان خرید تأسیس شد.
- این گواهینامه، توسعه، آموزش و تحقیق را برای مدیریت عرضه و صنایع خرید ارائه می دهد.
- اعضای ISM میتوانند مدرک حرفهای گواهیشده در مدیریت تأمین یا حرفهای گواهیشده در تنوع تأمینکننده را کسب کنند.
- ISM سه شاخص خرید مدیران را به عنوان بخشی از گزارش تولید ISM در کسب و کار منتشر می کند که به عنوان یک شاخص اقتصادی پیشرو در نظر گرفته می شود.
آشنایی با موسسه مدیریت تامین (ISM)
موسسه مدیریت تامین در سال 1915 به عنوان انجمن ملی نمایندگان خرید تاسیس شد. این سازمان تا سال 2002 که به طور رسمی نام خود را به ISM تغییر داد، به همین ترتیب فعالیت می کرد. همانطور که در بالا ذکر شد، این بزرگترین سازمانی است که به اعضای مدیریت عرضه و صنایع خرید خدمت می کند.
از سال 2021، این سازمان بیش از 50000 عضو در 100 کشور داشت. این انجمن خدماتی را به متخصصان صنعت و شرکت ها ارائه می دهد. رهبری ISM متشکل از افرادی است که در مدیریت عرضه کار می کنند.
ISM به حرفه ای ها گواهینامه ها، کمک های شغلی، آموزش و شبکه های همتا را ارائه می دهد . اعضا میتوانند دو عنوان مورد تقاضا را از موسسه کسب کنند و به یک حرفهای خبره در مدیریت تامین (CPSM) و یک حرفهای خبره در تنوع تامینکننده (CPSD) تبدیل شوند:
- CPSM نشاندهنده بالاترین درجه از شایستگیهای حرفهای است و بر اساس تحلیل عمیق عملکردهای مدیریت عرضه در صنایع ساخته شده است.
- CPSD برای ایجاد کارشناسانی طراحی شده است که میتوانند به راهنمایی شرکتهایشان از طریق مسائل مربوط به تنوع تامینکنندگان، مهار تامینکنندگان کماستفاده و نوآور و ورود به بازارهای جدید کمک کنند.
افراد باید از طریق ادامه تحصیل، تجربه کاری، داوطلبی یا امتحانات مجدداً گواهی دهند. این سازمان گزارش کسب و کار خود را منتشر می کند که شامل شاخص مدیران خرید تولیدی (PMI) و PMI خدمات (یا غیر تولیدی) است. این دو شاخص به صورت ماهانه توسط کمیته بررسی کسب و کار تولید و خدمات ISM منتشر می شود. آنها از معتبرترین شاخص های اقتصادی محسوب می شوند. کمیته ها همچنین PMI ماهانه بیمارستان را منتشر می کنند. افراد حرفه ای با نام CPSM می توانند تا 10٪ بیشتر از همتایان خود در صنعت درآمد کسب کنند.
چرا موسسه مدیریت تامین (ISM) اهمیت دارد؟
Certified Professional in Supply Management (CPSM) یکی از دو گواهینامه ارائه شده توسط ISM است که دومین گواهینامه Certified Professional در تنوع تامین کنندگان (CPSD) است. ISM به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین انجمن مدیریت تامین دارای نام ماهانه “Inside Supply Management” است. با کمک این نشریه، دارایی های حرفه ای ها و روندها در بخش های مختلف و سایر پیش بینی ها به روز می شوند.
ISM یکی از پرطرفدارترین سازمان های حرفه ای است، راهنماهایی برای مدیریت خرید و عرضه موثر ایجاد می کند و متخصصان را برای آینده نگری در زمینه های مختلف خود آموزش می دهد. نقشهای خاصی از پرسنل مدیریت تامین وجود دارد که توسط موسسه تامین میشوند، مهمترین نقشها عبارتند از:
- شناسایی نیازهای سازمان ها
- تامین منابع برای خرید کالا و خدمات و توافق بر سر قیمت
- ایجاد تامین کنندگان کار هم افزایی و پاسخگو نگه داشتن آنها در قبال منابع شرکت
- استفاده از فناوری را در فرآیندهای تدارکات بگنجانید.
- مدیریت موثر خرید و عرضه شرکت ها
ملاحظات خاص
مدیریت عرضه اغلب به عنوان روشی در نظر گرفته می شود که در آن کسب و کارها مواد خام مورد نیاز خود را برای تولید کالاهای نهایی خود خریداری و استفاده می کنند. در حالی که این تنها بخشی از تعریف است، در واقع چیزهای بیشتری از آن وجود دارد.
مدیریت تامین یک فرآیند پیچیده است که نیاز به پرسنل برای رسیدگی به موارد زیر دارد:
- شناسایی، تامین منابع، مذاکره و تهیه خدمات یا کالایی که برای عملیات جاری شرکتهایشان با توجه به خواستههای رهبران و سرپرستان سازمان ضروری است.
- تدوین استراتژی برای توسعه و حفظ روابط با تامین کنندگان (و سپس اجرا بر روی آن) و همچنین مسئول نگه داشتن تامین کنندگان.
- استفاده از فناوری و رویه هایی که فرآیند تدارکات را تسهیل می کند.
- با توجه به تئوری های عرضه و تقاضا و تأثیر آنها بر عرضه.
پرسنلی که در مدیریت عرضه و خرید کار می کنند باید در هماهنگی لجستیک مربوط به پیش تولید، مدیریت موجودی، بودجه بندی، مدیریت نیروی کار و اطمینان از اینکه کسب و کار به خوبی اجرا می شود، ماهر باشند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.