چگونه می توانم با درآمد نامنظم بودجه داشته باشم؟
چگونه می توانم با درآمد نامنظم بودجه داشته باشم؟
اگر خوداشتغال یا فریلنسر هستید چگونه بودجه بندی کنید. اگر درآمد نامنظمی دارید چگونه می توانید بودجه بندی کنید؟ بیایید بگوییم که شما یک شغل آزاد، یک پیمانکار، یا در غیر این صورت خوداشتغال هستید. شما هر دو هفته یکبار چک حقوق دریافت نمی کنید. در عوض، پرداختهای پراکنده در فواصل زمانی تصادفی دریافت میکنید.
بعضی از ماه ها دو برابر ماه قبل می شوید. در ماه های دیگر نصف درآمدی که در ماه قبل داشتید به دست می آورید. چگونه می توانید بودجه خود را با این همه تصادفی در زندگی خود حفظ کنید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند با وجود درآمد نامنظم خود بودجه بندی کنید.
یک خط پایه تعیین کنید
به سوابق دو سال گذشته درآمد خود نگاه کنید. بیشترین مقدار پولی که در یک ماه خاص به دست آورده اید چقدر بوده است؟ کمترین مقدار پولی که در یک ماه خاص به دست آورده اید چقدر بوده است؟ و میانگین چقدر است؟ در حال حاضر، ما روی کوچکترین تعداد، کمترین مقداری که در یک ماه خاص به دست آوردهاید، تمرکز میکنیم.
یک بودجه ایجاد کنید
از کاربرگ های بودجه بندی برای ایجاد بودجه بر اساس حداقل مبلغی که در یک ماه خاص در دو سال گذشته ساخته اید، استفاده کنید. از آنجایی که این کمترین چیزی بود که به دست آوردید، میتوانید تصور کنید که در هر ماه بیشتر از این درآمد خواهید داشت. اما باید بودجه خود را بر اساس حداقل چیزی که برای حفظ حاشیه ایمنی انجام داده اید، قرار دهید.
تمام هزینههای خود، از جمله هزینههای ثابت و متغیر خود را انجام دهید، و ببینید که آیا میتوانید این هزینهها را بر اساس کمترین میزانی که در یک ماه به دست آوردهاید، با بودجه خود متناسب کنید. اگر نمی توانید، پس شروع کنید هزینه های خود را به ترتیب مهم ترین تا کم اهمیت ترین فهرست کنید.
برگهای را دنبال کنید که به شما کمک میکند تا تمام نیازهایتان را برطرف کنید . ملزومات طبق تعریف، مهمترین موارد در لیست شما هستند. آنها شامل خواربار، مسکن، برق، آب و چیزهای دیگری هستند که نمیتوانید بدون آنها زندگی کنید. از سوی دیگر، موارد اختیاری کمترین هزینه در لیست شما هستند. اینها هزینه هایی هستند که اگر می خواهید بودجه خود را متناسب با درآمد خود کنید، باید آنها را کاهش دهید.
برای اهداف خود برنامه ریزی کنید
برای پول “زیاد” خود برنامه ای ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، شما بر اساس کمترین مقداری که در دو سال گذشته به دست آورده اید، بودجه بندی می کنید. اگر 23 ماه گذشته نشانه ای باشد، در بیشتر این مدت حداقل مقداری پول اضافی به دست خواهید آورد.
اکنون برنامه ای برای آنچه که قرار است با آن پول اضافی انجام دهید ایجاد کنید. در غیر این صورت، شما در معرض خطر دمیدن آن هستید. آیا می خواهید آن پول را برای خرید نقدی ماشین بعدی خود پس انداز کنید؟ آیا می خواهید صندوق های پس انداز کالج را برای فرزندان خود باز کنید؟ آیا می خواهید یک حساب پس انداز بازنشستگی بزرگ ایجاد کنید یا آن پول را صرف پرداخت بدهی کنید؟ اهداف خود را مشخص کنید و تمام پول اضافی خود را صرف آن کنید.
بودجه هر چک یا پرداخت
وقتی چک وارد شد، آن را بر اساس دسته بندی بودجه خود تقسیم کنید. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک بودجه پنج دسته ای ایجاد کرده اید. شما تصمیم گرفته اید که می خواهید 35 درصد از پول خود را برای مسکن، 15 درصد برای پرداخت بدهی، 10 درصد برای پس انداز، 15 درصد برای حمل و نقل و 25 درصد دیگر را برای هر چیز دیگری خرج کنید.
وقتی چکی از مشتری دریافت میکنید، فوراً آن چک را به دستههای مناسب تقسیم کنید (بعد از اینکه مبلغ مناسب را برای مالیات کنار بگذارید). حتی می توانید تا آنجا پیش بروید که چک را نقد کنید و پول را در پاکت قرار دهید تا بتوانید از استراتژی بودجه بندی پاکت استفاده کنید.
با تقسیم تک تک چک هایی که وارد می شود، می توانید مطمئن شوید که بودجه شما با درصدهای ایده آل شما مطابقت دارد. به عبارت دیگر، شما این خطر را ندارید که 50 درصد از پول خود را برای اقلام دلخواه خرج کنید و به اندازه کافی برای مواد غذایی باقی نمانده باشید.
یک بالشتک نقدی بزرگ بسازید
اگر درآمد نامنظمی دارید، کوسن نقدی بهترین دوست شماست. با حفظ موجودی چند هزار دلاری در حساب خود، فرصتی برای مقابله با ماه هایی که مشتریان در پرداخت به شما کند هستند، خواهید داشت.
بالشتک نقدی با صندوق اضطراری متفاوت است. این بالشتک فقط برای اطمینان از اینکه میتوانید تمام صورتحسابهایتان را بپردازید در حالی که منتظر درآمد پراکنده و نامنظمتان در صندوق پستتان هستید، وجود دارد. با این حال، صندوق اضطراری یک حساب جداگانه است که تا زمانی که بدترین سناریو رخ ندهد، نمی توانید به آن دست بزنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.