قیمت

3,250,000 ریال
0 دیدگاه 631 بازدید
دسته بندی بورس کتاب
بدون امتیاز 0 رای
تاریخ انتشار: 1404/02/29

تحلیل و ارزش گذاری سهام در شرکت های برتر بازارهای مالی

کتاب تحلیل و ارزش گذاری سهام در شرکت‌های برتر بازارهای مالی به بررسی و تفکیک علم مدیریت بازاریابی با تمرکز ویژه بر شناخت و ارزیابی شرکت‌های برتر فعال در بازار بورس می‌پردازد. در سال‌های اخیر و با رشد چشمگیر بازار بورس ایران، استفاده از ابزارهای رایج تحلیل سهام، مانند تحلیل بنیادی و تکنیکال، در میان فعالان بازار به‌طور گسترده‌ای رواج یافته است.

اما هدف این کتاب فراتر رفتن از روش‌های معمول تحلیل بنیادی و تکنیکال است؛ ما تلاش داریم با ارائه دیدگاه‌ها و روش‌های نوین، راهکارهایی جدید برای شناسایی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پیشرو و موفق بازار ارائه دهیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیم‌های هوشمندانه‌تر و سودآورتری اتخاذ کنند.

مقدمه ای بر کتاب تحلیل و ارزش گذاری سهام در شرکت‌های برتر بازارهای مالی

در سال‌هایی که به‌عنوان فعال بازار سرمایه در بورس اوراق بهادار فعالیت داشته‌ام، همواره نقش مؤثر و چشمگیر دانش مدیریت بازاریابی را در تحلیل عملکرد شرکت‌ها و رفتار بازار سهام مشاهده کرده‌ام. با این حال، منابعی که از این زاویه به تحلیل بازار سهام بپردازند، بسیار اندک و پراکنده‌اند.

هدف از نگارش این کتاب، ارائه رویکردی نو در تحلیل بازار سرمایه است؛ رویکردی که فراتر از تحلیل‌های مرسوم بنیادی و تکنیکال حرکت کرده و با تلفیق مفاهیم مدیریت بازاریابی، درک عمیق‌تری از رفتار سهام شرکت‌های موفق ارائه دهد. تلاش ما بر این است که مسیر تازه‌ای را برای شناسایی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های برتر بازارهای مالی ترسیم کنیم؛ مسیری که بر پایه داده‌های رفتاری، رضایت مشتری و عملکرد بازاریابی استوار است.

در پژوهشی که در فاصله سال‌های 2000 تا 2014 توسط هالت و فرنر انجام شد، شواهد تجربی قانع‌کننده‌ای به‌دست آمد که نشان می‌دهد رضایت مشتریان، نقشی کلیدی در رشد قیمت سهام شرکت‌ها ایفا می‌کند؛ به‌نحوی که تأثیر آن حتی فراتر از رشد کلی بازار بوده است. این یافته‌ها تأکید می‌کنند که اگر مدیریت و بازاریابی شرکت به‌درستی عمل کنند، رشد ارزش سهام نیز به‌صورت طبیعی و پایدار رخ خواهد داد.

برای آنکه مفاهیم مطرح‌شده در کتاب برای مخاطبان ملموس‌تر و قابل درک‌تر باشد، نمونه‌ها و مطالعات موردی از شرکت‌های مطرح در بازار جهانی و بورس ایران گنجانده شده‌اند. این نمونه‌ها، نه‌تنها به درک بهتر مفاهیم کمک می‌کنند، بلکه نشان می‌دهند که چگونه آموزه‌های بازاریابی و مدیریت می‌توانند به‌طور واقعی در عملکرد سهام شرکت‌ها بازتاب پیدا کنند.

این کتاب کوششی است در جهت پیوند میان دنیای بازاریابی و تحلیل بازار سرمایه، با هدف ایجاد نگاهی جامع‌تر و آینده‌نگرانه‌تر برای سرمایه‌گذاران، تحلیل‌گران و علاقه‌مندان به درک عمیق‌تر از رفتار بازارهای مالی.

بخشی از کتاب تحلیل و ارزش گذاری سهام در شرکت های برتر بازار های مالی

راه هایی برای جلوگیری یا کاستن از سرعت تقلید:

مدیران می توانند به سه شیوه در پی جلوگیری از مشابه سازی توسط رقبا باشند. آنها می توانند به دنبال ثبت حق انحصاری فناوری ها با دیگر منابع شرکت باشند. یک حق اختراع حقوقی انحصاری در مورد یک فناوری خاص برای شرکت به مدت طولانی فراهم می سازد.

از سوی دیگر ، برخی از مدیران از ثبت حق اختراع فناوری‌های شرکتشان اکراه می ورزند زیرا بیم آن دارند که اطلاعات منعکس شده در حق اختراع ممکن است به رقبا اجازه نوآوری یا مهندسی خوب اختراع به ثبت رسیده را بدهد.یک راه دیگر برای جلوگیری از مشابه سازی، داشتن دسترسی انحصاری منابع یا دارایی های کلیدی است.

فهرست کتاب تحلیل و ارزش گذاری سهام در شرکت های برتر

  • بخش اول: بازاریابی
  • بازاریابی و بورس
  • مزیت رقابتی شرکت‌ها
  • شرکت‌های برند
  • شرکت‌های برتر
  • روابط عمومی شرکت‌ها
  • ماتریس‌ها
  • بخش دوم: مدیریت
  • مدیریت و بورس
  • مدیریت و سبد سهام
  • مدیریت، کارکنان و مشتریان
  • هیأت مدیره شرکت‌ها
  • مدیریت و استراتژی
  • ورشکستگی شرکت‌ها

مشخصات کتاب تحلیل و ارزش گذاری سهام

  • نویسنده: احسان زارع
  • تعداد صفحات: 288
  • موضوع: ارزش گذاری سهام
  • قطع: وزیری
  • نوع جلد: شومیز
  • نوبت چاپ: چاپ اول – سال 1401
  • ناشر: آراد کتاب
برای مشاهده کتاب های دیگر کلیک کنید.
پیج اینستاگرام معین صادقیان کارشناس اقتصاد و مدرس بازار سرمایه
مشاهده بیشتر

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
3,250,000 ریال
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “کتاب تحلیل و ارزش گذاری سهام در شرکت های برتر بازارهای مالی”