حمل ضرر چیست؟
حمل ضرر Loss Carryforward
انتقال زیان به یک روش حسابداری اشاره دارد که زیان خالص عملیاتی سال جاری (NOL) را برای کاهش بدهی مالیاتی بر سود خالص سالهای آینده اعمال میکند. به عنوان مثال، اگر شرکتی در سال اول درآمد خالص عملیاتی منفی (NOI) داشته باشد، اما در سالهای بعد NOI مثبت باشد، میتواند سودهای آتی را با استفاده از NOL کاهش دهد تا بخشی یا تمام زیان سال اول را در سالهای بعد ثبت کند.
این منجر به کاهش درآمد مشمول مالیات در سالهای NOI مثبت میشود و میزان مالیات بدهی شرکت به دولت را کاهش میدهد. انتقال زیان می تواند به انتقال زیان سرمایه نیز اشاره داشته باشد .
به طور خلاصه:
- انتقال زیان برای تقسیم زیان خالص عملیاتی جاری (NOL) بر درآمد خالص عملیاتی سالهای بعد (NOI) به منظور کاهش بدهی مالیاتی آتی استفاده میشود.
- قانون کاهش مالیات و مشاغل (TCJA) مقررات حمل 2 ساله را حذف کرد، ضمانت انتقال 20 ساله را به طور نامحدود تمدید کرد و انتقال به 80٪ درآمد خالص را در هر سال آینده محدود کرد.
- خالص زیان عملیاتی ناشی از سالهای مالیاتی که قبل از اول ژانویه 2018 شروع میشود، همچنان مشمول قوانین انتقال قبلی است.
درک ضرر و زیان
قبل از اجرای قانون کاهش مالیات و مشاغل (TCJA) در سال 2018، خدمات درآمد داخلی (IRS) به مشاغل اجازه می داد تا زیان خالص عملیاتی (NOL) را 20 سال جلو ببرند تا در مقابل سودهای آتی خالص شوند یا دو سال عقب افتاده برای بازپرداخت فوری وجه. از مالیات های قبلی پرداخت شده پس از 20 سال، زیان باقیمانده منقضی می شود و دیگر نمی توان از آن برای کاهش درآمد مشمول مالیات استفاده کرد.
برای سالهای مالیاتی که از اول ژانویه 2018 یا بعد از آن شروع میشوند، TCJA شرط بازپرداخت دو ساله را حذف کرده است، به استثنای زیانهای کشاورزی خاص، اما برای یک دوره انتقال نامحدود اجازه میدهد. با این حال، در حال حاضر انتقال به 80٪ از درآمد خالص هر سال بعدی محدود شده است. زیانهای ناشی از سالهای مالیاتی که قبل از اول ژانویه 2018 شروع میشوند، همچنان مشمول قوانین مالیاتی سابق هستند و زیانهای باقیمانده همچنان پس از 20 سال منقضی میشوند.
نقل و انتقالات NOL به عنوان دارایی در ترازنامه شرکت ثبت می شود. آنها سودی را در قالب پس انداز بدهی مالیاتی آتی به شرکت ارائه می دهند. یک دارایی مالیات معوق برای انتقال NOL ایجاد می شود که با سود خالص در سال های آینده جبران می شود. حساب دارایی مالیات معوق هر سال برداشت می شود، تا زمانی که موجودی تمام شود، در هیچ یک از سال های بعد از 80 درصد سود خالص تجاوز نکند.
مقررات حمل و نقل NOL مربوط به مالیات بر درآمد فدرال در اصل به عنوان بخشی از قانون درآمد سال 1918 معرفی شد. برخی از ایالت ها محدودیت های سخت گیرانه تری برای مالیات بر درآمد ایالتی در باربری یا بازگرداندن دارند.
در اصل، این ماده مالیات بر درآمد فدرال به عنوان یک مزیت کوتاه مدت برای شرکت هایی بود که متحمل ضررهای مربوط به فروش اقلام مربوط به جنگ در دوران پس از جنگ جهانی اول می شدند. طی سالهای بعد، مدت این ماده برای انتقالها تمدید، کاهش، حذف و احیا شده است. هدف از حفظ این ماده، هموارسازی بار مالیاتی برای شرکتهایی بود که کسبوکار اصلی آنها ماهیت دورهای دارد، اما مطابق با سال مالیاتی استاندارد نیست.
ملاحظات خاص
برای استفاده موثر از NOL حمل و نقل، کسب و کارها باید آنها را در اسرع وقت مطالبه کنند. زیانها با تورم شاخص نمیشوند و در نتیجه هر سال میزان خسارت عملاً کمتر میشود.
به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار در سال مالیاتی جاری 100000 دلار ضرر کند، اگرچه ممکن است زیان را برای 20 سال آینده به جلو ببرد، احتمالاً هر چه زودتر ادعا شود تأثیر بیشتری خواهد داشت. در نتیجه تورم، به احتمال زیاد 100000 دلار قدرت خرید کمتر و ارزش واقعی کمتری در 20 سال آینده خواهد داشت.
مثال حمل ضرر
تصور کنید یک شرکت یک سال ۵ میلیون دلار ضرر کرده و سال بعد ۶ میلیون دلار درآمد داشته باشد. سقف انتقال 80 درصد از 6 میلیون دلار 4.8 میلیون دلار است. زیان کامل از سال اول را می توان در ترازنامه به سال دوم به عنوان دارایی مالیات معوق منتقل کرد.
زیان، محدود به 80٪ از درآمد در سال دوم، سپس می تواند در سال دوم به عنوان هزینه در صورت سود و زیان استفاده شود . درآمد خالص و در نتیجه درآمد مشمول مالیات را برای آن سال به 1.2 میلیون دلار کاهش می دهد. یک دارایی مالیات معوق 200000 دلاری (5 میلیون دلار – 4.8 میلیون دلار) در ترازنامه باقی خواهد ماند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.