شاخص های پیشرو چیست؟
شاخص های پیشرو leading indicators
شاخص های پیشرو مجموعهای از آمار درباره فعالیتهای اقتصادی هستند که با عمل به عنوان متغیری با پیوند اقتصادی به پیشبینیهای کلان اقتصادی اقتصاد و مراحل نوظهور چرخههای تجاری در سراسر صنعت کمک میکنند. این نشانه های اولیه نقاط عطف در چرخه های تجاری را ارائه می دهد که قبل از شاخص های همزمان و عقب مانده است.
به طور خلاصه:
- شاخص پیشرو قطعه یا مجموعه ای از داده های اقتصادی است که ممکن است با حرکت یا تغییر آینده در اقتصاد مطابقت داشته باشد.
- شاخص های پیشرو اقتصادی می توانند به پیش بینی و پیش بینی رویدادها و روندهای آتی در تجارت، بازارها و اقتصاد کمک کنند.
- شاخص های مختلف پیشرو در دقت، دقت و روابط پیشرو متفاوت هستند، بنابراین عاقلانه است که در برنامه ریزی برای آینده از طیف وسیعی از شاخص های پیشرو استفاده کنید.
- شاخص اعتماد مصرف کننده، شاخص مدیران خرید، مطالبات اولیه بیکاری و میانگین ساعات کار نمونه هایی از شاخص های پیشرو هستند.
شاخص های پیشرو چگونه مفید هستند؟
برای تصمیم گیری سیاست های کلان اقتصادی باید از وضعیت چرخه اقتصاد اطلاع داشت، یعنی اینکه آیا اقتصاد در فاز انبساط است یا به سمت مرحله رکود پیش می رود تا بتوان سیاست های تثبیت ضد چرخه ای را اجرا کرد. برای درک همین موضوع، از نقاط داده های مختلف یک سری متغیرهای اقتصادی استفاده می شود که اطلاعاتی را در مورد وضعیت اقتصاد در پیش بینی های گذشته، حال و آینده ارائه می دهد. این نقاط داده را شاخص های اقتصادی می نامند.
شاخص های اقتصادی بر اساس زمان بندی آنها به سه دسته بندی می شوند: شاخصهای اصلی که نقاط عطف فعالیتهای اقتصادی را پیشبینی میکنند، شاخصهای همزمان که وضعیت لحظهای از فعالیتهای اقتصادی را نشان میدهند وشاخص های عقب مانده که منعکس کننده فعالیت های اقتصادی گذشته است.
شاخصهای پیشرو به اقتصاددانان کمک میکنند تا مسیر آینده فعالیتهای اقتصادی را با پیشبینی جهت تولید ناخالص داخلی پیشبینی کنند و در نتیجه به تصمیمگیری بهتر در سیاستهای کلان اقتصادی کمک کنند.
مزایای استفاده از شاخص های پیشرو
بازخورد سریعتر: با ردیابی شاخصهای پیشرو، تیم شما میتواند سریعتر درباره تلاشهای خود بازخورد دریافت کند و تعیین کند که چه اقداماتی ممکن است برای دستیابی به اهداف کلان خود انجام دهند.
مشارکت تیمی: از آنجایی که اغلب جنبه های زیادی برای اهداف کلی وجود دارد، معمولاً شاخص های پیشرو زیادی برای ردیابی وجود دارد. اعضای تیم و بخشهای مختلف میتوانند معیارهای متفاوتی داشته باشند، بنابراین همه در رسیدن به اهداف بزرگتر شرکت مشارکت میکنند.
نقاط ضعف شاخص های پیشرو
فقط یک پروکسی: اگر از یک نشانگر پیشرو به عنوان پروکسی برای یک اندیکاتور عقب مانده استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که اگرچه معیار پیشرو باید بر شاخص تأخیر تأثیر بگذارد، اما ممکن است تأثیری را که انتظار دارید نداشته باشد. مهم است که هر دو را ردیابی کنید تا بتوانید پیشرفت مداوم و همچنین نتیجه واقعی تغییرات خود را نظارت کنید
فواید
- به شناسایی و پیش بینی روندها و رویدادهای آینده در اقتصاد کمک می کند. از آنها برای پیش بینی کل فعالیت اقتصادی استفاده می شود.
- کمک به شناسایی و ردیابی چرخه های رشد در اقتصاد.
- کمک به انجام اقدامات اصلاحی از قبل برای مقابله با روندهای اقتصادی.
- شاخص های سرب در تصمیم گیری های سیاست های کلان اقتصادی کمک می کنند.
- چارچوب سیاست پولیمی توان با تکیه بر شاخص های سرب به عنوان یک معیار ضد چرخه ای استفاده کرد.
- شاخص های سرب، هشدارهای اولیه کافی را در مورد شاخص های چرخه ای فعالیت های اقتصادی ارائه می دهند.
- بر خلاف شاخصهای عقب مانده که بر عملکرد کوتاهمدت تمرکز دارند، به دریافت دیدگاه کلی از اقتصاد کمک کنید.
محدودیت ها
- شناسایی این شاخص ها دشوار است.
- اندازه گیری شاخص پیشرو دشوار است و ممکن است دقیق نباشد.
- این شامل عوامل کیفی است و تعیین کمیت دقیق آن ممکن است دشوار باشد.
- اعتبارسنجی شاخصهای سرب ممکن است یک چالش باشد و ممکن است با واقعیات مطابقت نداشته باشد.
نمونه ای از شاخص پیشرو
نمونه های زیادی از شاخص های پیشرو وجود دارد. یکی از معروف ترین آنها شاخص اعتماد مصرف کننده (CCI) است. این یک نظرسنجی است که به طور منظم توسط هیئت کنفرانس انجام می شود تا مشخص شود که مصرف کنندگان تا چه اندازه نسبت به وضعیت مالی مورد انتظار خود در آینده خوش بین یا بدبین هستند.
روش شناسی شاخص های پیشرو
برنز و میچل برای اولین بار رویکرد شاخص پیشرو پس از افسردگی ۱۹۳۰ را ارائه کردند. موسسه تحقیقات چرخه اقتصادی (ECRI) که توسط دکتر جفری مور تأسیس شد، اولین فهرست از ۸ شاخص را ایجاد کرد که عبارتند از: قیمت کالاهای حساس، میانگین هفته کاری تولید، قراردادهای ساختمانی، شرکت های جدید شرکت ها، سفارشات منتشر شده، آمار مسکن، شاخص. قیمت سهام، بدهی های ناشی از شکست کسب و کار.
بعداً هیئت کنفرانس ایالات متحده شروع به انتشار این شاخص ها کرد. سرانجام، از سال ۱۹۸۰، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) شروع به انتشار شاخص CLI (شاخص پیشرو ترکیبی) برای کشورهای بزرگ کرد.
- اولین مرحله از شناسایی و نمایه سازی شاخص های پیشرو، شناسایی چرخه های رشد است. باید برای فصلی بودن و بی نظمی های کوتاه مدت در چرخه رشد تعدیل صورت گیرد. دوم شناسایی نقاط عطف تعیین شده توسط برای و بوشان و آرتیس و همکاران است. قانون.
- سپس، شاخصهای نقطه عطف برای کیفیت با اندازهگیری کارایی سرنخها از طریق میانگین و انحراف استاندارد ارزیابی میشوند. تجزیه و تحلیل بیشتر برای شناسایی شاخصها طبق دستورالعملهای OECD، یعنی همبستگی متقابل، انسجام و تاخیر میانگین، تحلیل عاملی پویا، متغیر مؤلفه مشترک، طبقهبندیهای چرخهای انجام میشود. از نقشه های خودسازماندهی نیز می توان برای انتخاب شاخص های سرب استفاده کرد.
- پس از انتخاب شاخص های سرب، یک شاخص برای تجزیه و تحلیل و مقایسه حرکات ایجاد می شود. این شاخص از طریق چارچوب های خطی و غیرخطی توسعه یافته است. چارچوب خطی را می توان با استفاده از شاخص انتشار ایجاد کرد – اندازه گیری نسبت شاخص های فعالیت های اقتصادی که در یک دوره معین در حال گسترش هستند.
روش های دیگر، رویکرد استاک و واتسون است که از یک اصل روند مشترک استفاده می کند. روش تاخیر توزیع شده خودرگرسیون که از تولید ناخالص داخلی به عنوان نقطه مرجع استفاده می کند. چارچوب های غیرخطی یک مدل پروبیت یا مدل لجستیکی هستند که در آن از تحلیل رگرسیون گسسته استفاده می شود، همچنین از مدل اتورگرسیو سوئیچینگ مارکوف استفاده می شود.
نحوه استفاده از شاخص های پیشرو
اندازه گیری شاخص های پیشرو دشوارتر از شاخص های عقب مانده است. این به این دلیل است که آنها تمایل بیشتری به انتزاعی بودن دارند. همانطور که گفته شد، یک شاخص پیشرو معیاری است که نشان می دهد کسب و کار شما به کجا می رود. به عنوان مثال، اگر به اندازهگیریهای عقب افتاده مانند درآمد پایبند باشید، ممکن است بخش مهم، اما نسبتاً کوچکی از بازار خود را که در حال خرید از مکان جغرافیایی دیگری است که در آن حضور ندارید، کاملاً از دست بدهید.
اینجاست که شاخص های پیشرو وارد صحنه می شوند. با ایجاد اندازهگیریهایی مانند ردیابی خریدهای فردی خارج از کد پستی یا مناطق خاص، میتوانید بیاموزید که شرکت شما به طور بالقوه میتواند جایگاه جدیدی ایجاد کند. این بینشی است که تنها با نگاه کردن به درآمد کلی نمی توانید درک کنید. وقتی سوالی دارید که از شما می خواهد به رشد و موفقیت آینده نگاه کنید، زمان مناسبی است که از یک شاخص پیشرو استفاده کنید.
شاخص های پیشرو برای سرمایه گذاران
بسیاری از سرمایهگذاران به همان شاخصهای پیشرو مانند اقتصاددانان توجه میکنند، اما تمایل دارند بر آن شاخصهایی تمرکز کنند که مستقیماً با بازار سهام مرتبط است. اینها می تواند شامل بازار مسکن، خرده فروشی، مجوزهای ساختمانی، راه اندازی کسب و کار و غیره باشد. در زیر برخی از شاخصهای پیشرو سرمایهگذاران با دقت بیشتری مشاهده میشوند.
مطالبات بیکاری
یکی از نمونههای شاخص اصلی علاقه به سرمایهگذاران، تعداد مطالبات بیکاری است. وزارت کار ایالات متحده گزارشی هفتگی در مورد تعداد مطالبات بیکاری به عنوان شاخصی از سلامت اقتصاد ارائه می دهد. افزایش مطالبات بیکاری نشان دهنده تضعیف اقتصاد است که احتمالاً تأثیر منفی بر بازار سهام خواهد داشت. اگر مطالبات بیکاری کاهش یابد، این ممکن است نشان دهنده رشد شرکت ها باشد که نشانه خوبی برای بازار سهام است.
منحنی بازده
به عنوان مثالی دیگر، بسیاری از فعالان بازار منحنی بازده، به ویژه، اسپرد بین بازدهی خزانه داری دو ساله و ۱۰ ساله را یک شاخص پیشرو در نظر می گیرند. این به این دلیل است که بازدهی دو ساله بیش از بازدهی ۱۰ ساله هم با رکود و هم با نوسانات کوتاه مدت بازار مرتبط است. اگر یک منحنی بازده معکوس رخ دهد، ممکن است نشان دهد که یک رکود به سرعت در حال نزدیک شدن است.
شاخص های پیشرو برای مشاغل
همه کسبوکارها نتایج و ترازنامههای خود را دنبال میکنند ، اما دادههای این گزارشها یک شاخص عقبافتاده است. عملکرد گذشته یک کسب و کار لزوماً نشان دهنده نحوه عملکرد آن در آینده نیست.
کارایی
یک شاخص اصلی برای کسب و کارها عملکرد است. شکایات مشتریان یا بررسیهای آنلاین منفی نمونههایی از شاخصهای اصلی نارضایتی مشتری هستند که ممکن است نشانهای از وجود مشکلاتی در تولید یا خدمات کسبوکار باشد. اینها می توانند به کاهش درآمد، رشد یا سود آینده اشاره کنند. در مقابل، نتایج رضایت مشتری مثبت ممکن است نشان دهد که این عوامل می توانند در آینده روند صعودی داشته باشند.
نتیجه
شاخصهای پیشرو متغیرهای پویایی هستند که به شناسایی نقاط عطف در eLeading کمک میکنند. پیش بینی روندهای اقتصادی با ردیابی این شاخص ها از طریق یک شاخص مناسب امکان پذیر است. با این حال، از آنجایی که آنها نادرست هستند، ممکن است واقعیات با شاخص های اصلی معادل نباشند. شاخص های سرب در طراحی سیاست های کلان اقتصادی با سیاست های ضد چرخه ای برای مقابله با اقتصاد کمک می کند.
آنها می توانند نشانه های اولیه صعود یا نزول تولید ناخالص داخلی را ارائه دهند. سرمایهگذاران و ارگانهای دولتی میتوانند از این شاخصها برای پیشبینی مسیر اقتصاد و اتخاذ تصمیمهای سرمایهگذاری وارداتی و سیاستگذاری استفاده کنند. بنابراین به انجام اقدامات پیشگیرانه برای دستیابی به اهداف اقتصادی و سایر اهداف استراتژیک کمک می کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.