16 کسر مالیات خوداشتغالی برای مطالبه
16 کسر مالیات خوداشتغالی برای مطالبه
وقتی صحبت از پرداخت مالیات می شود، خوداشتغالی دارای مزایا و معایبی است. مشکل اصلی این است که هیچ پولی به طور خودکار از چک حقوق شما کسر نمی شود و شما ملزم به محاسبه و پرداخت مالیات برآورد شده در هر سه ماهه هستید. مزیت اصلی این است که می توانید انواع هزینه هایی را که نمی توانید به عنوان یک کارمند حقوق بگیر که W-2 دریافت می کند، کسر کنید.
هر یک از بخشهای زیر هزینههای مشترکی را که افراد خوداشتغال میتوانند برای کاهش درآمد مشمول مالیات خود و در نتیجه، مالیات بر درآمد و خوداشتغالی خود استفاده کنند، شرح میدهد.
به طور خلاصه:
- به طور کلی، زمانی که شما خوداشتغالی هستید، می توان هزینه های عادی کسب و کار را کسر کرد.
- شما باید سوابق حسابداری دقیق را برای تمام هزینه هایی که می خواهید زمان مالیات را کسر کنید، نگه دارید.
- مالیات بر خوداشتغالی برای پرداخت سهم کارمند و کارفرما از مالیات های تامین اجتماعی و مدیکر استفاده می شود، بنابراین مطمئن شوید که آن را در نظر بگیرید.
- برخی از کسرهای مالیاتی محبوب برای افراد خوداشتغال شامل کسر صورتحساب خانگی و اینترنتی، کسر بازنشستگی و کسر سفر تجاری است.
دفتر خانه یا کسر اجاره کسر مالیات
بیایید با کسر دفتر خانه شروع کنیم، که ممکن است در بین همه کسورات اشتباه برداشت شود. در حالی که نمی توانید کل هزینه های وام مسکن یا دفتر خانه خود را کسر کنید، و نمی توانید برای فضایی که گاهی برای کار در آشپزخانه یا کاناپه استفاده می کنید، کسر کنید، اگر دفتر یا اتاق جداگانه ای برای شما تعیین شده باشد، می توانید از مالیات کسر کنید.
توجه داشته باشید روشی که برای کسر هزینه های دفتر خانه استفاده می کنید مانند هر یک از کسرهای زیر خواهد بود. می توانید هزینه هایی را که به طور انحصاری و به طور منظم برای تجارت استفاده می شود، کسر کنید.
نحوه محاسبه کسر خانه و دفتر
فضایی را کنار بگذارید – امیدوارم یک اتاق کامل برای استفاده به عنوان دفتر کار – که به عنوان دفتر خانه خود طبقه بندی می کنید. از این فضا فقط برای کسب و کار استفاده کنید و در بیشتر مواقع زمانی که در حال انجام تجارت هستید از آن استفاده کنید. از آنجا می توانید از روش ساده یا روش معمولی برای تعیین کسر مالیات استفاده کنید.
با روش ساده شده، متراژ مربع فضا (با حداکثر 300 فوت مربع) را در 5 دلار ضرب کنید و این کسر می شود. به عنوان مثال، اگر از یک دفتر 200 فوت مربعی استفاده می کنید، کسر شما 1000 دلار خواهد بود (200 x 5 $ = 1000 دلار).
با روش معمولی، کل هزینههای نگهداری خانوار خود را برای سال محاسبه میکنید – این شامل سود وام مسکن، استهلاک، و خدمات آب و برق است – و کل آن را در درصد خانهای که برای دفتر استفاده میکنید ضرب میکنید. اگر مساحت دفتر شما 200 فوت مربع و مساحت خانه شما 2000 فوت مربع است، این 10 درصد خانه شما است. اگر کل هزینه های خانوار برای سال 10000 دلار باشد، کسر شما به این صورت محاسبه می شود:
10٪ از خانه شما x 10000 دلار هزینه خانه = 1000 دلار کسر برای دفتر خانه
اگر روش معمولی را انتخاب می کنید، سوابق دقیقی را برای حسابداری هزینه خود نگه دارید.
کسر اجاره
اگر دفتر یا ملکی را برای انجام کار خود اجاره می کنید، می توانید آن را از مالیات خود کسر کنید. شما فقط میتوانید مبلغ اجارهای را که در آن سال مالیاتی پرداخت کردهاید از مالیاتهای سالانهتان کسر کنید، و اجارهای که پرداخت میکنید نمیتواند مبلغی «غیر معقول» باشد، یعنی زمانی که اجاره بالاتر از ارزش بازار دفتر یا ملک باشد.
کسر قبض اینترنت و تلفن
بخشی از قبوض اینترنت و تلفن قابل کسر است. فقط قانون طلایی را به خاطر بسپارید: شما فقط می توانید آنچه را که صرفاً برای تجارت استفاده می شود کسر کنید.
نحوه محاسبه کسر قبض اینترنت و تلفن
بهترین گزینه این است که یک تلفن شخصی و تلفن تجاری داشته باشید و محاسبه کنید که چقدر از مصرف ماهانه اینترنت شما به تجارت شما اختصاص می یابد. اگر از آن برای کار استفاده نکنید، نمی توانید هزینه های خط تلفن خانه یا تلفن همراه شخصی خود را کسر کنید. شما فقط می توانید هزینه های پرداخت شده برای خط کسب و کار خود را کسر کنید.
به عنوان مثال، اگر برای داده های نامحدود در یک طرح تلفن تجاری پرداخت کرده اید، سپس از آن به عنوان یک نقطه اتصال اینترنتی برای کار خود استفاده می کنید، می توانید تمام 12 صورت حساب ماهانه را در پایان سال حذف کنید زیرا می توانید به وضوح نشان دهید که یک تجارت است.
توجه داشته باشید هر هزینه ای که برای ایجاد یک وب سایت برای تجارت شما استفاده می شود را می توان از مالیات شما کسر کرد، اما فقط در سال مالیاتی که برای وب سایت پرداخت کرده اید. اگر بخشی از هزینه های راه اندازی کسب و کار شما است، ممکن است مجبور شوید هزینه ها را مستهلک کنید.3
کسر لوازم اداری کسر مالیات
لوازم و مواد تا زمانی که در سال مالیاتی استفاده شده باشند، می توانند به قیمت تمام شده کسر شوند. مبلمان اداری، کامپیوترها و سایر لوازم اداری با دوام باید به عنوان دارایی در ترازنامه سرمایه گذاری شود، سپس به مرور زمان از طریق استهلاک کسر شود.
توجه داشته باشید همه کسرهای موجود در این مقاله که می توانند هزینه های عملیاتی عادی در نظر گرفته شوند، باید از طریق حسابداری در طول سال پیگیری شوند، سپس بسته به کسب و کار شما، در جدول C یا جدول F گزارش شوند. این شامل لوازم اداری، تبلیغات، سفر، تلفن، بیمه و هزینه های عضویت می شود.
کسر تبلیغات و بازاریابی
شما نمی توانید هزینه هایی را که به هیچ وجه با سیاستمداران مرتبط هستند، مانند تبلیغات در وب سایت خود، کسر کنید، اما تقریباً تمام هزینه های تبلیغات یا بازاریابی دیگر برای کسب و کار شما قابل کسر است.
کسر هزینه های تحصیل کسر مالیات
هزینه های تحصیلی که می تواند نشان داده شود مهارت شما را در تجارت یا تجارت شما حفظ یا بهبود می بخشد، می تواند کسر شود. برای مثال، شرکت در کلاس برای یادگیری نوع جدیدی از کدنویسی، اگر توسعهدهنده هستید، مشکلی ندارد، اما کلاس هنری غیرمرتبط با کسب و کار شما قابل کسر نیست.
کسورات بیمه سلامت و کسب و کار
بیمه های تجاری مانند مسئولیت حرفه ای یا عمومی مشمول معافیت مالیاتی هستند. با استفاده از روش معمولی که در بالا توضیح داده شد، می توان بیمه خانه شما را کسر کرد. کسر حق بیمه سلامت شما کمی پیچیده تر است.
اگر خوداشتغال هستید و سود خالصی برای سال مالیاتی داشته اید، که در جدول C یا جدول F ثبت کرده اید، می توانید هزینه حق بیمه سلامت خود را کسر کنید. اگر در یک شراکت شریک بودید یا کسب و کار خود را به عنوان شرکت، ممکن است قوانین دیگری وجود داشته باشد که ابتدا قبل از کسر حق بیمه سلامت باید رعایت شود.
توجه داشته باشید حق بیمه درمانی کسر مالیات می تواند به نام بیمه گذار یا کسب و کار انجام شود.
کسر خودرو و سفر
به طور کلی، تنها در صورتی می توانید هزینه های خودرو را از مالیات خود کسر کنید که از خودرو برای سفرهای کاری استفاده کرده باشید. می توانید از نرخ مسافت پیموده شده استاندارد یا روش هزینه های واقعی برای محاسبه مقداری که می توانید کسر کنید استفاده کنید. برای سال مالیاتی 2022، نرخ استاندارد مسافت پیموده شده بین ژانویه تا ژوئن 58.5 سنت در هر مایل و بین ژوئیه و دسامبر 62.5 سنت در هر مایل بود.
برای سایر سفرهای کاری، قاعده این است که سفر باید برای مقاصد تجاری «معمولی و ضروری» باشد. شما نمی توانید به دیزنی لند سفر کنید، شب ها از اتاق هتل کار کنید و کل سفر را خرج کنید. می توانید برای کنفرانسی که پنج شنبه، جمعه و دوشنبه بعد برگزار می شود به آناهیم سفر کنید و در آخر هفته به دیزنی لند بروید و تمام وقت هزینه هواپیما و هتل را بپردازید. اگر میخواهید سفر را لغو کنید، مطمئن شوید که بیشتر زمان صرف تجارت میشود.
کسر عضویت
حق عضویت برای تفریح، تفریح یا سایر اهداف اجتماعی قابل کسر نیست. این بدان معناست که باشگاه های کشور، باشگاه های دو و میدانی، و باشگاه های هواپیمایی نمی توانند کسر شوند.
هزینه انجمنهای تجاری، اتاقهای بازرگانی و سایر سازمانها برای رهبران تجاری و کارآفرینانی که حق عضویت دریافت میکنند (و برای تفریح استفاده نمیشوند) را میتوان کسر کرد.
کسر هزینه های بهره از بهره وام و کارت اعتباری
بهره را می توان تا زمانی کسر کرد که برای یک هدف تجاری باشد و وام مشروع باشد. این بدان معناست که شما و وام دهنده باید یک رابطه معمولی بدهکار و بستانکار داشته باشید که در آن شما از نظر قانونی مسئول بدهی با قصد بازپرداخت آن هستید.
فقط بهره را می توان کسر کرد – نه پرداخت های کامل وام که شامل اصل است. در پایان سال فرم مالیاتی از وام دهنده دریافت خواهید کرد که کل مبلغ سود پرداختی را نشان می دهد. تنها استثناء این خط اعتباری یا وجوه کارت اعتباری است که برای هزینه های عملیاتی استفاده می شود و بلافاصله پرداخت می شود. در این صورت هزینه های عملیاتی کسر می شود.
کسر هزینه های راه اندازی
هزینه های راه اندازی معمولاً باید به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری شود و در طول زمان مستهلک شود. با این حال، می توانید تا 5000 دلار از هزینه های راه اندازی و 5000 دلار از هزینه های سازمانی را در سال اول کسر کنید.3 این هزینهها شامل هزینههای قانونی، ایجاد کسبوکار، بررسی کسبوکار، یا سایر اقدامات لازم برای خرید یک کسبوکار است. به طور کلی هزینه های راه اندازی طی 180 ماه مستهلک می شود.
کسر درآمد کسب و کار واجد شرایط (QBI)
ممکن است بتوانید با پر کردن فرم 8995، 20٪ از درآمد کسب و کار واجد شرایط خود را کسر کنید. اگر درآمد مشمول مالیات کمتر از 170050 دلار (یا 340،100 دلار در صورت ثبت نام مشترک متاهل) باشد، معمولاً می توانید کسر مالیات را انجام دهید.
توجه داشته باشید برای درخواست کسر مالیات QBI، فرم 8995 را به اظهارنامه مالیاتی فرم 1040 خود پیوست کنید.
نحوه مطالبه کسر مالیات خوداشتغالی
بیشتر اوقات، درآمد خوداشتغالی را در جدول C اظهارنامه مالیاتی شخصی خود گزارش می دهید. اینجا جایی است که درآمد و هزینه های کسب و کار برای صاحبان انفرادی گزارش می شود. استثنا در این مورد این است که درآمد شما از کشاورزی باشد، در این صورت، باید در جدول F ثبت نام کنید. ممکن است برنامهها و فرمهای دیگری نیز وجود داشته باشد که باید به اظهارنامه مالیاتی خود پیوست کنید، بنابراین مالیات را بررسی کنید. حرفه ای.
همچنین باید یک Schedule SE را پر کنید ، که در آن مالیات های خوداشتغالی محاسبه می شود. مالیات های خوداشتغالی برای جایگزینی بخش های کارمند و کارفرما از مالیات های FICA (مالیات تامین اجتماعی و مدیکر) که برای کارکنان W-2 پرداخت می شود، استفاده می شود. مالیات خوداشتغالی 15.3 درصد است.
توجه داشته باشید مالیات های خوداشتغالی در ابتدای همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد و هر مبلغی که هنوز پرداخت نشده باشد تا پایان سال 2022 سررسید است. پرداخت ها را می توان از طریق سیستم پرداخت مالیات فدرال الکترونیکی IRS (EFTPS) انجام داد.
سوالات متداول
مالیات خوداشتغالی چقدر است؟
نرخ مالیات خوداشتغالی در مجموع 15.3 درصد است.12 شما 12.4 درصد از درآمد 147000 دلاری اول را برای مالیات تأمین اجتماعی و 2.9 درصد را برای مالیات مدیکر بر روی کل درآمد خود می پردازید.14 برای افرادی که بیش از 200000 دلار درآمد دارند، مالیات مدیکر اضافی 0.9٪ (که نرخ کل را به 3.8٪ می رساند) وجود دارد.
چگونه مالیات خوداشتغالی را پرداخت می کنید؟
پرداخت ها را می توان از طریق پست یا آنلاین از طریق سیستم پرداخت مالیات فدرال الکترونیکی IRS (EFTPS) انجام داد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.