نحوه تهیه بودجه بهای تمام شده کالاهای فروخته شده
نحوه تهیه بودجه بهای تمام شده کالاهای فروخته شده
بودجه هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) اساساً بخشی از بودجه عملیاتی شما است . COGS هزینه یا هزینه مستقیم تولید برای کالاهای فروخته شده توسط یک تجارت است. این هزینه ها شامل هزینه های مواد اولیه و نیروی کار می شود اما هزینه های غیرمستقیم مانند استخدام فروشنده را شامل نمی شود.
یک کسب و کار دارای انواع مختلفی از بودجه است که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند. چنین بودجه هایی شامل بودجه عملیاتی، فروش، بودجه، بودجه ثابت و بودجه جریان نقدی است. بودجه ها با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و تصویر مالی کاملی از شرکت ارائه می دهند.
بودجه عملیاتی
بودجه عملیاتی یکی از دو بخش بودجه اصلی یک شرکت است. هدف از بودجه عملیاتی توصیف فعالیتهای درآمدزای شرکت مانند فروش، تولید و موجودی کالاهای نهایی است. این بیانیه شامل درآمد و هزینه های روزانه که COGS بخش بزرگی از آن است برای آن عملیات است.
عناصر تشکیل دهنده بودجه عملیاتی عبارتند از:
- هزینه های اجرایی
- هزینه کالاهای فروخته شده
- درآمد یا درآمد
بودجه عملیاتی فرم پیش فرم یا استاندارد صورت سود و زیان و حاشیه سود عملیاتی است.
حاشیه سود عملیاتی با سود خالص یکسان نیست، که تا زمانی که بودجه مالی را تهیه نکنید، نمی توانید آن را محاسبه کنید. بودجه عملیاتی قبل از بودجه مالی تهیه میشود ، زیرا بسیاری از فعالیتهای تامین مالی تا زمانی که بودجه عملیاتی تهیه نشده است، مشخص نیستند.
بودجه فروش
اولین و اساسی ترین جزء بودجه عملیاتی، بودجه فروش است که واحدهای مورد انتظار و درآمد مورد انتظار از طرح فروش را فهرست می کند (آیا برنامه فروش دارید؟). هرچه پیش بینی فروش شما دقیق تر باشد، می توانید کسب و کار را به طور موثرتری مدیریت کنید.
بودجه فروش انتظارات فروش یک کسب و کار را برای دوره حسابداری یا بودجه آتی یادآوری می کند و درآمد ناخالص را به برنامه فروش متصل می کند. به دو صورت واحد و دلار بیان می شود. شرکتهای کوچکتر، با دستهبندی و قلمرو محصولات محدود، ممکن است بودجه فروش را برای کسبوکار به طور کلی توسعه دهند
شرکتهای بزرگتر، با مجموعهای از محصولات، معمولاً به خاطر سادگی و انجام به موقع کار، بودجه را در دستههای محصول و/یا مناطق جغرافیایی تجمیع میکنند. بودجه فروش معمولاً در قالب ماهانه یا فصلی تهیه و ارائه می شود (یک فرمت سالانه بینش عملی کمی ارائه می دهد و فرصت را برجسته نمی کند).
چندین بخش به بودجه فروش کمک می کنند. البته اکثر ورودی ها از سوی تیم فروش می آید که به صورت روزانه با مشتریان سروکار دارند. بازاریابی به اطلاعات تبلیغاتی کمک می کند، که می تواند بر زمان و حجم فروش تأثیر بگذارد.
مهندسی ممکن است بینشی در مورد توسعه محصول جدید و تاریخ انتشار و همچنین توقف تولید محصولات قدیمی داشته باشد. تیم اجرایی ممکن است این ارقام را بر اساس واگذاری ها یا تملک های برنامه ریزی شده بررسی و اصلاح کند.
نمونه
در تهیه یک نمونه بودجه عملیاتی، من قصد دارم از یک تجارت کوچک سفالگری، ArtCraft Pottery، واقع در Zanesville، OH، به عنوان مثال استفاده کنم. آنها تولید مثلی از سفال های هنری معروف تولید شده در منطقه اوهایو در اوایل دهه 1900 می کنند.
اگر از ArtCraft Pottery به عنوان مثال استفاده کنیم، از اطلاعات زیر می توان برای توسعه بودجه بهای تمام شده کالاهای فروخته شده استفاده کرد. به منظور توسعه بودجه بهای تمام شده کالاهای فروخته شده، باید اطلاعاتی از بودجه مواد مستقیم ، بودجه نیروی کار مستقیم، بودجه سربار و بودجه نهایی موجودی کالاهای نهایی داشته باشیم . با استفاده از اطلاعات این بودجهها، میتوانیم بودجه بهای تمام شده کالاهای فروخته شده را توسعه دهیم:
یک پاورقی در کنار مواد مستقیم وجود دارد.
*نیازهای تولید = (5720 گلدان X 3 دلار) – (28600 اونس رنگ X 0.20 دلار)
ArtCraft سفال هزینه کالاهای فروخته شده بودجه
مواد مستقیم استفاده شده* | 22880 دلار |
نیروی کار مستقیم استفاده می شود | 6864 |
در بالای سر | 10,012 |
بودجه بندی هزینه های تولید | 39,756 دلار |
شروع کالاهای تمام شده | 1251 |
کالاهای موجود برای فروش | 441,007 دلار |
کمتر: پایان دادن به کالاهای تمام شده | (1,390) |
بهای تمام شده کالاهای فروخته شده | 39617 دلار |
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.