فرم 8962: اعتبار مالیاتی حق بیمه چیست؟
فرم 8962: اعتبار مالیاتی حق بیمه Form 8962: Premium Tax Credit
فرم 8962 برای محاسبه میزان اعتبار مالیات بر حق بیمه ای استفاده می شود که در صورت پرداخت حق بیمه برای بیمه درمانی خریداری شده از طریق بازار بیمه سلامت، واجد شرایط دریافت آن هستید. مطالبه اعتبار مالیاتی حق بیمه می تواند بدهی مالیاتی شما را در سال کاهش دهد.
تکمیل فرم 8962 می تواند به شما بگوید که چقدر اعتبار واجد شرایط دریافت هستید یا اینکه آیا به خدمات درآمد داخلی (IRS) بدهکار هستید، زیرا اعتبار مالیاتی حق بیمه (APTC) بیش از حد دریافت کرده اید.
به طور خلاصه:
- اگر از طریق بازار بیمه سلامت بیمه شده باشید، از فرم 8962 برای تخمین میزان اعتبار مالیاتی حق بیمه ای استفاده می شود که برای آن واجد شرایط هستید.
- اگر میخواهید در اظهارنامه مالیاتی خود اعتبار مالیاتی حق بیمه درخواست کنید، یا در طول سال پیش پرداخت اعتبار مالیاتی حق بیمه را دریافت کردهاید، باید فرم 8962 را تکمیل کنید.
- فرم 8962 همراه با فرم 1095-A استفاده می شود که بازار بهداشت محلی شما باید برای شما ارسال کند.
- فرم 8962 برای تطبیق تفاوت بین مبلغ اعتبار مالیاتی حق بیمه پیشرفته که دریافت کرده اید و مقدار اعتبار مالیاتی حق بیمه ای که واجد شرایط دریافت آن هستید استفاده می شود – و تعیین می کند که آیا به IRS بدهکار هستید یا خیر.
چه کسی می تواند فرم IRS 8962: اعتبار مالیاتی حق بیمه را ارسال کند؟
اگر بیمه درمانی را از طریق بازار بیمه سلامت قانون مراقبت مقرون به صرفه خریداری کرده باشید، فقط باید فرم 8962 IRS را تکمیل کنید . اگر تحت پوشش یک طرح بیمه درمانی در محل کار هستید یا بیمه درمانی را مستقیماً از یک شرکت بیمه خارج از بورس خریداری کرده اید، برای تکمیل پرونده مالیاتی خود به این فرم نیازی ندارید.
اگر فرم 1095-B را از شرکت بیمه خود یا فرم 1095-C را از کارفرمای خود دریافت کرده اید، فرم 8962 را ارسال نمی کنید.
به طور معمول، شما باید فرم 8962 را پر و پر کنید اگر:
- شما حق بیمه درمانی خود را از جیب خود پرداخت کرده اید و اکنون می خواهید اعتبار مالیاتی حق بیمه خود را مطالبه کنید، یا
- پیش پرداخت اعتبار مالیاتی حق بیمه برای شما یا یکی از اعضای خانواده تحت پوشش طرح شما پرداخت شد
اگر از طریق Marketplace برای بیمه درمانی ثبت نام کرده اید و فرم 1095-A را دریافت کرده اید ، از آن برای تکمیل فرم 8962 استفاده خواهید کرد. این فرم که بیانیه بازار بیمه سلامت نام دارد، اطلاعاتی در مورد پوشش شما دارد، از جمله:
- حق بیمه پرداخت شده
- اعتبارات مالیاتی حق بیمه استفاده شده است
- چه کسانی تحت پوشش طرح شما هستند
فرم 1095-A توسط Marketplace برای شما صادر می شود، نه IRS. اگر یکی از ایمیلها را دریافت نکردید، باید بتوانید با ورود آنلاین به حساب Marketplace خود، فرم خود را مشاهده کنید.
اگر طرحهای بیمه درمانی Marketplace را تغییر دهید، اعضای خانواده را از پوشش خود اضافه یا حذف کردهاید یا بیش از پنج عضو خانواده در همان طرح ثبتنام کردهاند، ممکن است بیش از یک فرم 1095-A برای سال دریافت کنید.
فرم 8962: اعتبار مالیاتی حق بیمه برای چه استفاده می شود؟
اعتبارات حق بیمه پیش پرداخت مستقیماً به ارائه دهنده طرح بیمه درمانی شما پرداخت می شود و پرداخت حق بیمه ماهانه شما را کاهش می دهد. فرم 8962 همراه با فرم 1095-A برای تطبیق تفاوت بین میزان اعتبار مالیاتی حق بیمه پیشرفته که دریافت کرده اید و مبلغ اعتبار مالیاتی حق بیمه ای که واجد شرایط دریافت آن هستید، استفاده می شود که بر اساس درآمد شما در سال است.
این محاسبه اهمیت دارد زیرا تعیین می کند که آیا شما به IRS بدهکار هستید یا نه. اگر مبلغ اعتبار مالیاتی حق بیمه دریافتی از مبلغ اعتبار مالیاتی حق بیمه ای که واجد شرایط دریافت آن هستید کمتر باشد، این تفاوت به شما بدهکار است. از سوی دیگر، اگر میزان اعتبار مالیاتی حق بیمه دریافتی از مبلغ اعتبار مالیاتی حق بیمه ای که واجد شرایط درخواست آن هستید بیشتر باشد، به IRS بازپرداخت دارید. مبلغی که شما بدهکار هستید می تواند میزان بازپرداخت کلی مالیات شما را کاهش دهد یا به این معنی باشد که باید به IRS پول بپردازید.
قانون طرح نجات آمریکا در سال 2021 سقف درآمد را برای اعتبار مالیاتی پیشرفته حذف کرد. این قانون حق بیمه این طرحها را به 8.5 درصد از درآمد ناخالص تعدیلشده پرداختکننده در سطح بالایی محدود میکند (یعنی آنهایی که درآمد ناخالص تعدیلشده بالاتر از 400 درصد سطح فقر دارند).
فرم 8962 همچنین برای مطالبه آنچه که “اعتبار خالص مالیات حق بیمه” نامیده می شود استفاده می شود. این موارد برای افراد واجد شرایطی اعمال می شود که می توانند حق بیمه خود را در طول سال از جیب خود بپردازند و سپس به جای بهره مندی از APTC، در پایان سال مالیاتی، PTC را مطالبه کنند.
نحوه خواندن و پر کردن
فرم 8962 را می توان در وب سایت IRS یافت. فرم 8962 یک فرم دو صفحه ای است که به پنج قسمت تقسیم شده است.
- قسمت اول جایی است که شما با استفاده از اندازه خانواده، درآمد ناخالص تعدیل شده و درآمد خانوار، مبالغ مشارکت سالانه و ماهانه را ثبت می کنید.
- بخش دوم جایی است که اعتبار مالیاتی حق بیمه پیشرفته خود را با مبالغ حق بیمه ماهانه تطبیق می دهید.
- قسمت III برای محاسبه مازاد بر پرداخت اعتبار مالیاتی حق بیمه، بر اساس اطلاعاتی که در قسمت دوم ارائه کردهاید، استفاده میشود.
- قسمت IV به شما امکان می دهد مبالغ سیاست را تخصیص دهید، در حالی که قسمت پنجم برای محاسبه جایگزین سال ازدواج شما استفاده می شود.
مجدداً، برای تکمیل هر بخش از فرم به فرم 1095-A و همچنین فرم 1040 نیاز دارید که درآمد ناخالص تعدیل شده شما را نشان می دهد.
اگر اطلاعات فرم 1095-A شما اشتباه است، باید قبل از تکمیل فرم 8962 آن را اصلاح کنید. می توانید با تماس با بازار بیمه سلامت، فرم به روز شده را درخواست کنید.
فرم 8962 را از کجا دریافت کنم؟
فرم 8962 در وب سایت IRS موجود است و برای دانلود رایگان است. اگر با استفاده از نرمافزار ثبت مالیات الکترونیکی، مالیات را ثبت میکنید، این فرم باید هنگام جستجو در قالب پرسشنامه برنامه برای شما ایجاد شود.
آیا می توان فرم 8962 را به صورت الکترونیکی ارسال کرد؟
تشکیل پرونده الکترونیکی می تواند راحت باشد و نسبت به تکمیل فرم های مالیاتی کاغذی زمان کمتری را صرف کند. اگر مالیات خود را الکترونیکی می کنید، باید بتوانید فرم 8962 را از طریق برنامه نرم افزاری بایگانی مالیاتی که استفاده می کنید تکمیل کنید.
فرم 8962 را کجا پست کنم؟
اگر یک اظهارنامه مالیاتی کاغذی را پر می کنید و فرم های خود را به IRS می فرستید، فرم 8962 را با فرم 1040 خود اضافه می کنید. سپس فرم های خود را به دفتر منطقه ای IRS که ایالت محل سکونت شما را پوشش می دهد، پست می کنید. IRS یک جدول مفید ارائه می دهد که مکان ارسال فرم 1040 و هر فرم همراه آن مانند فرم 8962 را در وب سایت خود نشان می دهد.
چرا IRS از من فرم 8962 را می خواهد؟
ممکن است از طریق یک بازار مراقبت های بهداشتی یک اعتبار مالیاتی حق بیمه پیشرفته دریافت کرده باشید. اگر اعتبار را دریافت کردید اما فرم 1095-A را دریافت نکردید، IRS با یک نامه 12C به شما اطلاع می دهد و از شما می خواهد که فرم 8962 را همراه با پرونده مالیاتی خود ارسال کنید.
نتیجه
اگر بیمه درمانی را از طریق Marketplace دریافت میکنید و واجد شرایط دریافت اعتبارات مالیاتی حق بیمه (PTC) هستید، باید فرم 8962 را همراه با اظهارنامه مالیاتی خود ارسال کنید – چه PTC پیش پرداخت دریافت کنید و چه در پایان سال ادعای PTC داشته باشید. شما آن را با کمک یک بیانیه بازار بیمه سلامت (فرم 1095-A) پر می کنید، که باید توسط صرافی محلی شما برای شما ارسال شود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.