شش گام برای یک بودجه تجاری بهتر
بودجه تجاری Business Budget
بودجه درجه یک می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.
شما به تازگی یک کسب و کار کوچک را خریداری کرده یا افتتاح کرده اید و تجارت خود را می دانید. اما وقتی نوبت به حسابداری و به طور خاص تر، بودجه بندی می رسد مجموعه مهارت شما کم است. خبر خوب این است که می توان به راحتی به یک بودجه دست یافت.
برآورد و تطبیق هزینه ها با درآمد (واقعی یا پیش بینی شده) مهم است زیرا به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند تا تعیین کنند که آیا پول کافی برای تأمین مالی عملیات، گسترش کسب و کار و ایجاد درآمد برای خود دارند یا خیر. بدون بودجه یا برنامه، یک کسبوکار با این خطر مواجه میشود که پول بیشتری از آنچه میخرد خرج کند یا برعکس، پول کافی برای رشد کسبوکار و رقابت خرج نکند.
به طور خلاصه:
- بودجه کسب و کار به مالکان کمک می کند تا تعیین کنند که آیا پول کافی برای تأمین مالی عملیات، توسعه و تولید درآمد دارند یا خیر.
- بدون بودجه، یک شرکت با خطر خرج کردن پولی که ندارد، به اندازه کافی برای رقابت خرج نمی کند، یا در ایجاد یک صندوق اضطراری مستحکم شکست می خورد.
- برای ایجاد بودجه، استانداردهای صنعت را بررسی کنید تا میانگین هزینههای انجام کسبوکار را تعیین کنید و صفحهگستردهای را ایجاد کنید که مقدار پولی را که باید به هزینههای خود اختصاص دهید، تخمین میزند.
- برای پوشش هزینههای غیرمنتظره، کسادی بودجه خود را در نظر بگیرید و مواردی را بررسی کنید که در صورت سختتر شدن میتوانید هزینهها را کاهش دهید.
- هر چند ماه یکبار بودجه خود را مرور کنید و برای تامین کنندگان جدید خرید کنید تا در هزینه محصولات یا خدمات کسب و کار خود صرفه جویی کنید.
شروع با بودجه کسب و کار
هر صاحب کسب و کار کوچکی روند، موقعیت یا روش بودجه ریزی کمی متفاوت دارد. با این حال، تقریباً در هر بودجه ای برخی از پارامترها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان مشاغل باید اجاره یا وام مسکن را پرداخت کنند. آنها همچنین قبوض آب و برق، هزینه های حقوق و دستمزد، هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) هزینه ها (مواد اولیه)، بهره و پرداخت مالیات را دارند. نکته این است که هر صاحب کسب و کاری باید این موارد و هر هزینه دیگری را که به طور خاص با کسب و کار مرتبط است در هنگام راه اندازی فروشگاه یا تصاحب یک تجارت موجود در نظر بگیرد.
6 گام برای یک بودجه تجاری بهتر
با کسبوکاری که در حال حاضر راهاندازی شده است، میتوانید بر اساس روندهای اخیر در کسبوکار، در مورد درآمد آتی مفروضاتی داشته باشید. اگر کسبوکار یک استارتآپ است ، باید بر اساس منطقه جغرافیایی، ساعات کار و با تحقیق در مورد سایر کسبوکارهای محلی، مفروضاتی ایجاد کنید. صاحبان مشاغل کوچک اغلب می توانند با مراجعه به سایر مشاغلی که برای فروش هستند و پرسیدن سؤالاتی در مورد درآمد هفتگی و الگوهای ترافیک، درک کنند که چه انتظاراتی باید داشته باشند.
پس از بررسی این اطلاعات، باید درآمد کسب و کار را با هزینه ها مطابقت دهید. هدف این است که بفهمیم متوسط هزینه هفتگی برای سربار، آب و برق، نیروی کار، مواد خام و غیره چگونه خواهد بود. بر اساس این اطلاعات، ممکن است بتوانید تخمین بزنید یا پیشبینی کنید که آیا پول اضافی کافی برای گسترش کسبوکار یا صرف مقداری پول در پسانداز خواهید داشت. از طرف دیگر، مالکان ممکن است متوجه شوند که برای داشتن سه کارمند به جای دو نفر، کسب و کار باید هر هفته درآمد بیشتری داشته باشد.
این شش نکته ساده به شما کمک می کند تا بودجه کسب و کار کوچک درجه یک را جمع آوری کنید:
1. استانداردهای صنعت را بررسی کنید
همه مشاغل شبیه هم نیستند، اما شباهت هایی وجود دارد. بنابراین، تکالیف خود را انجام دهید و اینترنت را برای کسب اطلاعات در مورد صنعت مطالعه کنید، با صاحبان مشاغل محلی صحبت کنید، به کتابخانه محلی بروید و وب سایت خدمات درآمد داخلی (IRS) را بررسی کنید تا ایده ای در مورد چند درصد از درآمد حاصل از آن کسب کنید. احتمالاً به گروه های هزینه اختصاص داده می شود.
کسبوکارهای کوچک میتوانند به شدت بیثبات باشند، زیرا نسبت به رقبای بزرگتر و متنوعتر در معرض رکود صنعت هستند. بنابراین، شما فقط باید به دنبال یک میانگین در اینجا باشید، نه جزئیات.
2. یک صفحه گسترده بسازید
قبل از خرید یا افتتاح یک کسب و کار، یک صفحه گسترده بسازید تا تخمین بزنید که چه مقدار کل دلار و درصد درآمد شما باید به مواد خام و سایر هزینه ها اختصاص یابد. قبل از ادامه کار، ایده خوبی است که با تامین کنندگانی که باید با آنها کار کنید تماس بگیرید. همین کار را برای اجاره، مالیات، بیمه(ها) و غیره انجام دهید. همچنین مهم است که انواع بودجه هایی را که برای کسب و کار کوچک خود باید تنظیم کنید و نحوه اجرای آنها را بدانید.
3. Factor in Some Slack
به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است تخمین بزنید که کسبوکار نرخ معینی از رشد درآمد را در آینده ایجاد میکند یا اینکه هزینههای خاصی ثابت یا قابل کنترل هستند، اما اینها تخمینهایی هستند و مشخص نیستند. به همین دلیل، عاقلانه است که قبل از گسترش کسب و کار یا استخدام کارمندان جدید، مقداری سستی را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که بیش از مقدار کافی پول دارید (یا وارد می شوید).
4. به کاهش هزینه ها توجه کنید بودجه تجاری
اگر زمان تنگ است و باید در جایی پول پیدا کرد تا بتوان یک صورتحساب مهم را پرداخت کرد، تبلیغ کرد یا از فرصتی استفاده کرد، به کاهش هزینه فکر کنید. به طور خاص، نگاهی به مواردی بیندازید که تا حد زیادی قابل کنترل هستند. نکته دیگر این است که منتظر بمانید تا خریدهای خود را تا شروع چرخه صورتحساب جدید انجام دهید یا از شرایط پرداخت ارائه شده توسط تامین کنندگان و هر طلبکار استفاده کنید. برخی از مانورهای متفکرانه در اینجا می تواند فضای تنفس و گسترش بسیار مورد نیاز صاحب کسب و کار را فراهم کند.
5. کسب و کار را به صورت دوره ای مرور کنید بودجه تجاری
در حالی که بسیاری از شرکت ها بودجه سالانه تهیه می کنند، صاحبان مشاغل کوچک باید این کار را بیشتر انجام دهند. در واقع، بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک خود را برای یک یا دو ماه آینده برنامهریزی میکنند، زیرا کسبوکار میتواند کاملاً بیثبات باشد و هزینههای غیرمنتظره میتواند فرضیات درآمد را از بین ببرد. ایجاد یک تقویم برنامه ریزی بودجه می تواند ابزار موثری برای صاحبان مشاغل باشد تا اطمینان حاصل کنند که سرمایه کافی برای رفع نیازهای تجاری خود دارند.
6. در اطراف برای خدمات/تامین کنندگان خرید کنید بودجه تجاری
از خرید تامین کنندگان جدید یا صرفه جویی در هزینه های خدماتی که برای کسب و کار شما انجام می شود نترسید. این می تواند و باید در مراحل مختلف انجام شود، از جمله هنگام خرید یا راه اندازی یک کسب و کار، هنگام تنظیم بودجه سالانه یا ماهانه و در طول بررسی های دوره ای کسب و کار.
نتیجه
بودجه ریزی فرآیندی آسان، اما ضروری است که صاحبان کسب و کار از آن برای پیش بینی (و سپس تطبیق) درآمد فعلی و آتی با هزینه ها استفاده می کنند. هدف این است که مطمئن شوید که پول کافی برای راهاندازی و راهاندازی کسبوکار، رشد کسبوکار، رقابت و تضمین یک صندوق اضطراری مستحکم در دسترس است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.