شاخص پیشرو در مقابل شاخص عقب ماندگی
تفاوت شاخص های پیشرو و شاخص های عقب ماندگی
شاخص پیشرو یک عامل اقتصادی است که قبل از شروع تغییر اقتصاد تمایل به تغییر دارد و به سرمایهگذاران و فعالان بازار کمک میکند تا تغییرات اقتصاد را پیشبینی کنند، در حالی که شاخص عقبافتاده یک عامل اقتصادی قابل اندازهگیری بر اساس تغییرات اقتصاد است.
این بدان معناست که وقتی در اقتصاد تغییری رخ می دهد، در شاخص های عقب مانده نیز تغییر ایجاد می شود. معامله گران از اندیکاتورهای عقب مانده برای رسیدن به سیگنال های تراکنش یک روند استفاده می کنند.
شاخص ها عوامل اقتصادی هستند که امکان اندازه گیری شرایط فعلی بازار و پیش بینی روند بازار را فراهم می کنند. برای رسیدن به یک شاخص خاص، باید محاسبات آماری انجام شود. شاخص ها پیش بینی اقتصادی را افزایش می دهند.
به طور خلاصه:
- یک شاخص می تواند هر آماری باشد که برای پیش بینی و درک روندهای مالی یا اقتصادی استفاده می شود.
- شاخص های پیشرو به رویدادهای احتمالی آینده اشاره می کنند.
- نشانگرهای عقب مانده ممکن است الگوی در حال پیشرفت را تأیید کنند.
- شاخص های همزمان در زمان واقعی رخ می دهند و به روشن شدن وضعیت اقتصاد کمک می کنند.
شاخص های پیشرو کدامند؟
شاخص های پیشرو نشانه های اولیه عملکرد را نشان می دهند. این شاخصها با نشان دادن پیشرفتی که به سمت هدف خود میکنید به نتایج منجر میشوند. به طور معمول، شاخصهای پیشرو معیارهایی هستند که به شما کمک میکنند تا در مسیر خود قرار بگیرید تا به اهداف استراتژیک خود برسید.
بگویید هدف شما بستن ۵۰ معامله جدید است، اما چرخه فروش شما شش ماهه است. میخواهید شاخصهای پیشرو تعیین کنید تا به شما کمک کند تا ببینید آیا در ماههای اولیه در مسیر رسیدن به هدف خود هستید، در حالی که هنوز به اندازه کافی برای ایجاد تغییرات جلوتر هستید.
شاخص های پیشرو برای درآمد فروش ممکن است حجم خط لوله یا تعداد تماس ها/جلسه/ایمیل ها به ازای هر نماینده فروش باشد. با ردیابی این معیارها، میتوانید فعالیتهای فروش را به صورت مداوم زیر نظر داشته باشید و ببینید که آیا تیم شما نیاز به افزایش تلاشهای فراگیر برای رسیدن به هدف بسته شده Deals شما دارد یا خیر.
مزایای استفاده از شاخص های پیشرو
- بازخورد سریعتر: با ردیابی شاخصهای پیشرو، تیم شما میتواند سریعتر درباره تلاشهای خود بازخورد دریافت کند و تعیین کند که چه اقداماتی ممکن است برای دستیابی به اهداف کلان خود انجام دهند.
- مشارکت تیمی: از آنجایی که اغلب جنبه های زیادی برای اهداف کلی وجود دارد، معمولاً شاخص های پیشرو زیادی برای ردیابی وجود دارد. اعضای تیم و بخشهای مختلف میتوانند معیارهای متفاوتی داشته باشند، بنابراین همه در رسیدن به اهداف بزرگتر شرکت مشارکت میکنند.
نقاط ضعف شاخص های پیشرو
- فقط یک پروکسی: اگر از یک نشانگر پیشرو به عنوان پروکسی برای یک اندیکاتور عقب مانده استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که اگرچه معیار پیشرو باید بر شاخص عقب ماندگی تأثیر بگذارد، اما ممکن است تأثیری را که انتظار دارید نداشته باشد. مهم است که هر دو را ردیابی کنید تا بتوانید پیشرفت مداوم و همچنین نتیجه واقعی تغییرات خود را نظارت کنید.
شاخص های عقب مانده چیست؟
اندیکاتور عقب ماندگی معیاری است که زمان زیادی طول می کشد تا تأثیر یا اندازه گیری شود. به دلیل بازه زمانی درگیر، شاخص های عقب مانده گزینه مناسبی برای ارائه بازخورد به تیم ها در مورد مؤثر بودن پروژه های فعلی آنها نیستند. با این حال، شاخصهای عقبافتاده اغلب معیارهایی هستند که دقیقاً تأثیر واقعی کسبوکار را که میخواهید به دست آورید، اندازهگیری میکنند.
برای مثال، اگر میخواهید حفظ مشتری را بهبود ببخشید، پیگیری نرخ ریزش مشتری ضروری است. اما نرخ ریزش کند تغییر می کند و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتایج نشان داده شود.
مزایای شاخص های عقب ماندگی
- یک شاخص واضح موفقیت: در بسیاری از موارد، معیاری که به بهترین وجه تأثیر تلاشهای شما را ارزیابی میکند، یک شاخص عقبافتاده است، زیرا اعمال تغییرات شما زمان میبرد.
نقاط ضعف شاخص های عقب ماندگی
- اندازهگیری آنها زمان میبرد: طبق تعریف، شاخصهای عقب مانده، روندهای بلندمدت را اندازهگیری میکنند، بنابراین هفتهها یا ماهها (یا حتی بیشتر) تغییر میکنند.
- نمیتوانید دلیل آن را بفهمید: شاخصهای عقبافتاده یک نتیجه را نشان میدهند، اما ممکن است مشخص نباشد که چه متغیرهایی بر آن نتیجه تأثیر گذاشتهاند. ممکن است بدانید که نرخ ریزش شما بالا است (شاخص عقب ماندگی شما) اما نمی دانید کدام یک از اقداماتی که به عنوان یک شرکت انجام داده اید بر این نرخ تأثیر گذاشته است.
- تغییر دشوار است: از آنجایی که شاخص های عقب افتاده اغلب معیارهای سطح بالایی مانند درآمد هستند که تحت تأثیر بسیاری از بخش های مختلف شرکت قرار می گیرند، پروژه های کوچک ممکن است تأثیر قابل اندازه گیری نداشته باشند. گاهی اوقات تشخیص اینکه آیا تغییرات جزئی در متریک به دلیل اعمال شماست یا فقط شانس هستند، ممکن است دشوار باشد.
تفاوت های کلیدی
موارد زیر تفاوت های اصلی هستند:
- شاخصهای پیشرو بر وضعیت آینده اقتصاد تمرکز میکنند، در حالی که شاخصهای عقب مانده بر حرکتهای گذشته اقتصاد تمرکز دارند.
- شاخص های پیشرو قبل از تغییر در اقتصاد تغییر می کنند، در حالی که شاخص های عقب مانده پس از تغییر تمایل به تغییر دارند.
- شاخص پیشرو را نمی توان تضمین کرد؛ با این حال، می توان به دقت یک شاخص عقب مانده اعتماد کرد.
- شاخص های پیشرو برای پیش بینی هرگونه حرکت آتی در بازارها نظارت می شوند. شاخص های عقب ماندگی پس از حرکت در بازار بررسی می شوند.
- شاخص های پیشرو ورودی محور هستند، در حالی که شاخص های عقب مانده خروجی محور هستند. این بدان معناست که اندازه گیری شاخص های پیشرو دشوار است، در حالی که اندازه گیری شاخص های عقب مانده آسان است.
جدول مقایسه ای شاخص های پیشرو و عقب مانده
اساس | شاخص های پیشرو | شاخص های عقب ماندگی |
---|---|---|
معنی | شاخص پیشرو یک عامل اقتصادی است که قبل از شروع تغییر اقتصاد تمایل به تغییر دارد. | شاخص عقب ماندگی یک عامل اقتصادی است که تنها پس از تغییر در اقتصاد تغییر می کند. |
استفاده | شاخص های پیشرو برای پیش بینی تغییرات قابل توجه در اقتصاد استفاده می شود. شاخص های پیشرو به عنوان یک پرچم قرمز یا سر به بالا برای اختلالات آینده بازار عمل می کنند. | شاخص های عقب ماندگی برای تعیین اثرات بعدی تغییر در اقتصاد استفاده می شود. آنها به عنوان مدرکی برای تحرکات بازار عمل می کنند. |
دقت | شاخص های پیشرو همیشه نمی توانند دقیق باشند و می توانند گمراه کننده باشند. | شاخص های عقب ماندگی مبتنی بر رویدادهای اقتصادی هستند و از این رو می توان بر صحت آن تکیه کرد. |
زمان | شاخص های پیشرو قبل از تغییر در اقتصاد وجود دارند. | شاخص های عقب ماندگی پس از تغییر در اقتصاد وجود دارد. |
روند | روندی که شاخصهای پیشرو دنبال میکنند ممکن است منجر به تغییر در اقتصاد شود. | روندی که اقتصاد دنبال می کند منجر به تغییر در شاخص های عقب مانده می شود. |
اساس | شاخصهای پیشرو امکان تغییر عمده را در آینده نشان میدهند که بر اساس حرکتهای فردی بخشی از اقتصاد است. | شاخص های عقب ماندگی تغییرات اقتصاد را تایید می کند و بر اساس آمار و ارقام است. |
در نتیجه
- هر شاخصی می تواند منجر به نتیجه گیری اشتباه شود، بنابراین مهم است که صرفاً روی یک تغییر تمرکز نکنید.
- هر دو عوامل اقتصادی که مبتنی بر تغییرات اقتصادی است هستند.
- بازارسازان و اقتصاددانان برای رسیدن به تصمیمات یا پیشبینی تغییرات مهم آینده در اقتصاد بر هر دو شاخص تکیه میکنند.
- شاخصهای پیشرو به اقتصاددانان و معاملهگران در مورد تغییر عمده بازار هشدار میدهند.
- شاخصهای عقبافتاده بهعنوان اثبات الگو یا روندی که اقتصاد طی مدتی دنبال میکند، عمل میکند.
- هر دو شاخص بر اساس داده های موجود در بازار است که توسط منابع واجد شرایط گردآوری شده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.