جستجو برای:
سبد خرید 0
  • ثبت نام در صرافی
    • بیت پین
    • تبدیل
    • کوینکس
    • توبیت
    • ال بانک
    • کی سی ایکس
    • بیت یونیکس
    • ایکس تی
  • ثبت نام در بروکر
    • آلپاری
    • سی ام اس
    • کپیتال اکستند
  • دوره های آموزشی
    • دوره معامله گر تک تیرانداز
    • نوسان گیری (اسکلپ)
    • فارکس
    • دنیای نوین رمزارزها
    • ارز دیجیتال
    • بورس
    • تحلیل تکنیکال
    • پرایس اکشن کلاسیک
    • پرایس اکشن آلبروکس
    • پرایس اکشن ICT
    • اقتصاد
    • هوش مالی
    • درآمد دلاری و گریز از تورم
    • استراتژیست طلا
    • الگوهای هارمونیک
    • متاورس
    • فیوچرز
    • استراتژی معاملاتی
    • تحلیل بنیادی
  • محصولات
    • کیف پول
    • پی دی اف دوره ها
    • آزمون
    • پلنر
    • فیلتر بورس
  • کتابخانه
    • پی دی اف
    • بورس
    • ارز دیجیتال
    • فارکس
    • تحلیل تکنیکال
    • تحلیل بنیادی
    • متفرقه
  • مقالات
    • اقتصاد
    • فارکس
    • ارز دیجیتال
    • بورس
    • تحلیل تکنیکال
    • دلار ، طلا ، اقتصاد
    • معاملات آپشن
    • تحلیل
    • اندیکاتورهای متاتریدر
  • سبد خرید
  • تماس با ما
    • آیدی پشتیبانی سایت در تلگرام : mslposhtibani@
    • اینستاگرام
    • یوتیوب
    • آپارات
  • رویدادها
    • کارگاه 4 ساعته هوش مصنوعی در بازارهای مالی
    0
    وب سایت اقتصاد معین صادقیان
    • ثبت نام در صرافی
      • بیت پین
      • تبدیل
      • کوینکس
      • توبیت
      • ال بانک
      • کی سی ایکس
      • بیت یونیکس
      • ایکس تی
    • ثبت نام در بروکر
      • آلپاری
      • سی ام اس
      • کپیتال اکستند
    • دوره های آموزشی
      • دوره معامله گر تک تیرانداز
      • نوسان گیری (اسکلپ)
      • فارکس
      • دنیای نوین رمزارزها
      • ارز دیجیتال
      • بورس
      • تحلیل تکنیکال
      • پرایس اکشن کلاسیک
      • پرایس اکشن آلبروکس
      • پرایس اکشن ICT
      • اقتصاد
      • هوش مالی
      • درآمد دلاری و گریز از تورم
      • استراتژیست طلا
      • الگوهای هارمونیک
      • متاورس
      • فیوچرز
      • استراتژی معاملاتی
      • تحلیل بنیادی
    • محصولات
      • کیف پول
      • پی دی اف دوره ها
      • آزمون
      • پلنر
      • فیلتر بورس
    • کتابخانه
      • پی دی اف
      • بورس
      • ارز دیجیتال
      • فارکس
      • تحلیل تکنیکال
      • تحلیل بنیادی
      • متفرقه
    • مقالات
      • اقتصاد
      • فارکس
      • ارز دیجیتال
      • بورس
      • تحلیل تکنیکال
      • دلار ، طلا ، اقتصاد
      • معاملات آپشن
      • تحلیل
      • اندیکاتورهای متاتریدر
    • سبد خرید
    • تماس با ما
      • آیدی پشتیبانی سایت در تلگرام : mslposhtibani@
      • اینستاگرام
      • یوتیوب
      • آپارات
    • رویدادها
      • کارگاه 4 ساعته هوش مصنوعی در بازارهای مالی
    ورود به حساب کاربری

    وبلاگ

    وب سایت اقتصاد معین صادقیان > بلاگ > مقالات مدرسه معین > اقتصاد > شاخص پیشرو در مقابل شاخص عقب ماندگی

    شاخص پیشرو در مقابل شاخص عقب ماندگی

    1402/01/15
    مقالات مدرسه معین، اقتصاد
    شاخص پیشرو در مقابل شاخص عقب ماندگی

    تفاوت شاخص های پیشرو و شاخص های عقب ماندگی

    شاخص پیشرو یک عامل اقتصادی است که قبل از شروع تغییر اقتصاد تمایل به تغییر دارد و به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کمک می‌کند تا تغییرات اقتصاد را پیش‌بینی کنند، در حالی که شاخص عقب‌افتاده یک عامل اقتصادی قابل اندازه‌گیری بر اساس تغییرات اقتصاد است.

    این بدان معناست که وقتی در اقتصاد تغییری رخ می دهد، در شاخص های عقب مانده نیز تغییر ایجاد می شود. معامله گران از اندیکاتورهای عقب مانده برای رسیدن به سیگنال های تراکنش یک روند استفاده می کنند.

    شاخص ها عوامل اقتصادی هستند که امکان اندازه گیری شرایط فعلی بازار و پیش بینی روند بازار را فراهم می کنند. برای رسیدن به یک شاخص خاص، باید محاسبات آماری انجام شود. شاخص ها پیش بینی اقتصادی را افزایش می دهند.

    به طور خلاصه:

    • یک شاخص می تواند هر آماری باشد که برای پیش بینی و درک روندهای مالی یا اقتصادی استفاده می شود.
    • شاخص های پیشرو به رویدادهای احتمالی آینده اشاره می کنند.
    • نشانگرهای عقب مانده ممکن است الگوی در حال پیشرفت را تأیید کنند.
    • شاخص های همزمان در زمان واقعی رخ می دهند و به روشن شدن وضعیت اقتصاد کمک می کنند.

    شاخص پیشرو در مقابل شاخص عقب ماندگی

    شاخص های پیشرو کدامند؟

    شاخص های پیشرو نشانه های اولیه عملکرد را نشان می دهند. این شاخص‌ها با نشان دادن پیشرفتی که به سمت هدف خود می‌کنید به نتایج منجر می‌شوند. به طور معمول، شاخص‌های پیشرو معیارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در مسیر خود قرار بگیرید تا به اهداف استراتژیک خود برسید.

    بگویید هدف شما بستن ۵۰ معامله جدید است، اما چرخه فروش شما شش ماهه است. می‌خواهید شاخص‌های پیشرو تعیین کنید تا به شما کمک کند تا ببینید آیا در ماه‌های اولیه در مسیر رسیدن به هدف خود هستید، در حالی که هنوز به اندازه کافی برای ایجاد تغییرات جلوتر هستید.

    شاخص های پیشرو برای درآمد فروش ممکن است حجم خط لوله یا تعداد تماس ها/جلسه/ایمیل ها به ازای هر نماینده فروش باشد. با ردیابی این معیارها، می‌توانید فعالیت‌های فروش را به صورت مداوم زیر نظر داشته باشید و ببینید که آیا تیم شما نیاز به افزایش تلاش‌های فراگیر برای رسیدن به هدف بسته شده Deals شما دارد یا خیر.

    مزایای استفاده از شاخص های پیشرو

    • بازخورد سریع‌تر: با ردیابی شاخص‌های پیشرو، تیم شما می‌تواند سریع‌تر درباره تلاش‌های خود بازخورد دریافت کند و تعیین کند که چه اقداماتی ممکن است برای دستیابی به اهداف کلان خود انجام دهند.
    • مشارکت تیمی: از آنجایی که اغلب جنبه های زیادی برای اهداف کلی وجود دارد، معمولاً شاخص های پیشرو زیادی برای ردیابی وجود دارد. اعضای تیم و بخش‌های مختلف می‌توانند معیارهای متفاوتی داشته باشند، بنابراین همه در رسیدن به اهداف بزرگ‌تر شرکت مشارکت می‌کنند.

    نقاط ضعف شاخص های پیشرو

    • فقط یک پروکسی: اگر از یک نشانگر پیشرو به عنوان پروکسی برای یک اندیکاتور عقب مانده استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که اگرچه معیار پیشرو باید بر شاخص عقب ماندگی تأثیر بگذارد، اما ممکن است تأثیری را که انتظار دارید نداشته باشد. مهم است که هر دو را ردیابی کنید تا بتوانید پیشرفت مداوم و همچنین نتیجه واقعی تغییرات خود را نظارت کنید.

    شاخص های عقب مانده چیست؟

    اندیکاتور عقب ماندگی معیاری است که زمان زیادی طول می کشد تا تأثیر یا اندازه گیری شود. به دلیل بازه زمانی درگیر، شاخص های عقب مانده گزینه مناسبی برای ارائه بازخورد به تیم ها در مورد مؤثر بودن پروژه های فعلی آنها نیستند. با این حال، شاخص‌های عقب‌افتاده اغلب معیارهایی هستند که دقیقاً تأثیر واقعی کسب‌وکار را که می‌خواهید به دست آورید، اندازه‌گیری می‌کنند.

    برای مثال، اگر می‌خواهید حفظ مشتری را بهبود ببخشید، پیگیری نرخ ریزش مشتری ضروری است. اما نرخ ریزش کند تغییر می کند و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتایج نشان داده شود.

    مزایای شاخص های عقب ماندگی

    • یک شاخص واضح موفقیت: در بسیاری از موارد، معیاری که به بهترین وجه تأثیر تلاش‌های شما را ارزیابی می‌کند، یک شاخص عقب‌افتاده است، زیرا اعمال تغییرات شما زمان می‌برد.

    نقاط ضعف شاخص های عقب ماندگی

    • اندازه‌گیری آن‌ها زمان می‌برد: طبق تعریف، شاخص‌های عقب مانده، روندهای بلندمدت را اندازه‌گیری می‌کنند، بنابراین هفته‌ها یا ماه‌ها (یا حتی بیشتر) تغییر می‌کنند.
    • نمی‌توانید دلیل آن را بفهمید: شاخص‌های عقب‌افتاده یک نتیجه را نشان می‌دهند، اما ممکن است مشخص نباشد که چه متغیرهایی بر آن نتیجه تأثیر گذاشته‌اند. ممکن است بدانید که نرخ ریزش شما بالا است (شاخص عقب ماندگی شما)  اما نمی دانید کدام یک از اقداماتی که به عنوان یک شرکت انجام داده اید بر این نرخ تأثیر گذاشته است.
    • تغییر دشوار است: از آنجایی که شاخص های عقب افتاده اغلب معیارهای سطح بالایی مانند درآمد هستند که تحت تأثیر بسیاری از بخش های مختلف شرکت قرار می گیرند، پروژه های کوچک ممکن است تأثیر قابل اندازه گیری نداشته باشند. گاهی اوقات تشخیص اینکه آیا تغییرات جزئی در متریک به دلیل اعمال شماست یا فقط شانس هستند، ممکن است دشوار باشد.

    شاخص پیشرو در مقابل شاخص عقب ماندگی

    تفاوت های کلیدی

    موارد زیر تفاوت های اصلی هستند:

    • شاخص‌های پیشرو بر وضعیت آینده اقتصاد تمرکز می‌کنند، در حالی که شاخص‌های عقب مانده بر حرکت‌های گذشته اقتصاد تمرکز دارند.
    • شاخص های پیشرو قبل از تغییر در اقتصاد تغییر می کنند، در حالی که شاخص های عقب مانده پس از تغییر تمایل به تغییر دارند.
    • شاخص پیشرو را نمی توان تضمین کرد؛ با این حال، می توان به دقت یک شاخص عقب مانده اعتماد کرد.
    • شاخص های پیشرو برای پیش بینی هرگونه حرکت آتی در بازارها نظارت می شوند. شاخص های عقب ماندگی پس از حرکت در بازار بررسی می شوند.
    • شاخص های پیشرو ورودی محور هستند، در حالی که شاخص های عقب مانده خروجی محور هستند. این بدان معناست که اندازه گیری شاخص های پیشرو دشوار است، در حالی که اندازه گیری شاخص های عقب مانده آسان است.

    جدول مقایسه ای شاخص های پیشرو و عقب مانده

    اساس شاخص های پیشرو شاخص های عقب ماندگی
    معنی شاخص پیشرو یک عامل اقتصادی است که قبل از شروع تغییر اقتصاد تمایل به تغییر دارد. شاخص عقب ماندگی یک عامل اقتصادی است که تنها پس از تغییر در اقتصاد تغییر می کند.
    استفاده شاخص های پیشرو برای پیش بینی تغییرات قابل توجه در اقتصاد استفاده می شود. شاخص های پیشرو به عنوان یک پرچم قرمز یا سر به بالا برای اختلالات آینده بازار عمل می کنند. شاخص های عقب ماندگی برای تعیین اثرات بعدی تغییر در اقتصاد استفاده می شود. آنها به عنوان مدرکی برای تحرکات بازار عمل می کنند.
    دقت شاخص های پیشرو همیشه نمی توانند دقیق باشند و می توانند گمراه کننده باشند. شاخص های عقب ماندگی مبتنی بر رویدادهای اقتصادی هستند و از این رو می توان بر صحت آن تکیه کرد.
    زمان شاخص های پیشرو قبل از تغییر در اقتصاد وجود دارند. شاخص های عقب ماندگی پس از تغییر در اقتصاد وجود دارد.
    روند روندی که شاخص‌های پیشرو دنبال می‌کنند ممکن است منجر به تغییر در اقتصاد شود. روندی که اقتصاد دنبال می کند منجر به تغییر در شاخص های عقب مانده می شود.
    اساس شاخص‌های پیشرو امکان تغییر عمده را در آینده نشان می‌دهند که بر اساس حرکت‌های فردی بخشی از اقتصاد است. شاخص های عقب ماندگی تغییرات اقتصاد را تایید می کند و بر اساس آمار و ارقام است.

    در نتیجه

    • هر شاخصی می تواند منجر به نتیجه گیری اشتباه شود، بنابراین مهم است که صرفاً روی یک تغییر تمرکز نکنید.
    • هر دو عوامل اقتصادی که مبتنی بر تغییرات اقتصادی است هستند.
    • بازارسازان و اقتصاددانان برای رسیدن به تصمیمات یا پیش‌بینی تغییرات مهم آینده در اقتصاد بر هر دو شاخص تکیه می‌کنند.
    • شاخص‌های پیشرو به اقتصاددانان و معامله‌گران در مورد تغییر عمده بازار هشدار می‌دهند.
    • شاخص‌های عقب‌افتاده به‌عنوان اثبات الگو یا روندی که اقتصاد طی مدتی دنبال می‌کند، عمل می‌کند.
    • هر دو شاخص بر اساس داده های موجود در بازار است که توسط منابع واجد شرایط گردآوری شده است.
    جهت تهیه دوره جامع اقتصاد از سایت کلیک کنید.
    جهت مشاهده دوره رایگان و جامع اقتصاد در یوتیوب کلیک کنید.
    جهت ورود به پیج اینستاگرام معین صادقیان کارشناس اقتصاد و مدرس بازار سرمایه کلیک کنید.
    Post Views: 69
    برچسب ها: تفاوت شاخص پیشرو و شاخص عقب ماندگیتفاوت شاخص های پیشرو و عقب ماندگیشاخص پیشروشاخص‌ عقب ماندگیشاخص های پیشروشاخص‌ های عقب ماندگی
    قبلی تورم و بهبود اقتصادی
    بعدی تولید ناخالص داخلی واقعی چیست؟

    پست های مرتبط

    معرفی دنیای بازی‌های کریپتویی؛ چگونه از بازی پول دربیاوریم؟

    1404/09/12

    معرفی دنیای بازی‌های کریپتویی؛ چگونه از بازی پول دربیاوریم؟

    شهرزاد اسحاقیان
    ادامه مطلب
    بهترین ارز های دیجیتال آینده

    1404/09/12

    بهترین ارز های دیجیتال آینده

    شهرزاد اسحاقیان
    ادامه مطلب
    انواع ارزهای دیجیتال | معرفی کامل بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و محبوب‌ترین رمزارزها

    1404/09/12

    انواع ارزهای دیجیتال | معرفی کامل بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و محبوب‌ترین رمزارزها

    شهرزاد اسحاقیان
    ادامه مطلب
    سپر دارایی در Toobit | امنیت پیشرفته برای تریدر های ارز دیجیتال

    1404/09/12

    سپر دارایی در Toobit | امنیت پیشرفته برای تریدر های ارز دیجیتال

    شهرزاد اسحاقیان
    ادامه مطلب
    افزایش قابلیت‌های معاملاتی Toobit با یکپارچه‌سازی پلتفرم Altrady

    1404/09/12

    افزایش قابلیت‌های معاملاتی Toobit با یکپارچه‌سازی پلتفرم Altrady

    شهرزاد اسحاقیان
    ادامه مطلب

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

    جستجو برای:
    دسته‌ها
    • آمازون
    • ارز دیجیتال
    • اقتصاد
    • اندیکاتور
    • بروکر
    • بورس
    • پادکست
    • تحلیل
    • تحلیل تکنیکال
    • دسته‌بندی نشده
    • دلار ، طلا ، اقتصاد
    • سیگنال
    • صرافی ها
    • فارکس
    • کیف پول
    • ماهانه
    • معاملات آپشن
    • مقالات مدرسه معین
    • هفتگی
    • هوش مصنوعی
    • وام بانکی
    • ویدئوها
    دوره های آموزشی مدرسه کسب و کار معین
    • استراتژیست طلا
    • دسته بندی نشده
    • دوره های آموزشی
      • آپشن
      • آموزش پرایس اکشن
      • ارز دیجیتال
      • استراتژی معاملاتی
      • استراتژیست طلا
      • اسکالپ
      • اقتصاد
      • بورس
      • تحلیل بنیادی
      • تحلیل تکنیکال
      • درآمد دلاری و گریز از تورم
      • دوره حضوری و خصوصی
      • دوره معامله گر تک تیرانداز
      • دوره نوین رمزارزها
      • فارکس
      • فیوچرز
      • متاورس
      • هوش مالی
    • کتاب
      • ارز دیجیتال
      • استراتژی معاملاتی
      • بورس
      • پرایس اکشن
      • پی دی اف
      • تحلیل بنیادی
      • تحلیل تکنیکال
      • فارکس
      • متفرقه
    • مجلات
    • محصولات
      • آزمون
      • اندیکاتور
      • پلنر
      • پی دی اف دوره ها
      • فیلتر بورس
      • کیف پول
    ثبت نام در صرافی کی سی ایکس

    ثبت نام در صرافی کی سی ایکس

    ثبت نام در استخر ماینینگ ViaBTC

    استخر ماینینگ ViaBTC

    پیج اینستاگرام معین صادقیان

    پیج اینستاگرام معین صادقیان

    کانال یوتیوب معین صادقیان

    کانال یوتیوب معین صادقیان

    پر فروش ترین محصولات کسب و کار معین
    • دوره دنیای نوین رمزارزها - صفر تا 100 رمزارزها دوره دنیای نوین رمزارزها - صفر تا 100 رمزارزها
      20,000,000 ریال
    • کتاب کلیات علم اقتصاد کتاب کلیات علم اقتصاد نوشته‌ی دارون آجم‌اوغلو - زبان اصلی
      رایگان!
    • تست شخصیت‌شناسی تریدرها تست شخصیت‌شناسی تریدرها - کشف سبک معاملاتی خودت!
      رایگان!
    • سمینار سرمایه‌گذاری در دوران رکود سمینار سرمایه‌گذاری در دوران رکود با محوریت هوش مصنوعی
      19,000,000 ریال
    • کتاب بیانی ساده از اقتصاد جدید کتاب بیانی ساده از اقتصاد جدید نوشته‌ی حسن توانایان‌فرد
      رایگان!
    خبر نامه:

    مدرسه کسب و کار معین

    ما در زمینه بورس و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فعال هستیم. شما میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید و آموزش های لازم را در دوره رایگان ارز دیجیتال و ..ببینید.

    ertebat@moinsl.ir

    تمامی حقوق برای سایت مدرسه کسب و کار معین صادقیان محفوظ می باشد.