زمان فروش عرضه اولیه ها
زمان فروش عرضه اولیه ها
زمان فروش عرضه اولیه ها چه موقع است؟ چطور میشود از موج دوم عرضه اولیه های قبلی سود گرفت؟
با ما همراه باشید تا دو ترفند بسار مهم رو بهتون اموزش بدیم.
تشخیص موج دوم برای شما دشوار باشد و نتوانید ان را تشخص بدهید در این ویدئو به شما توضیح می دهم که چطور می توان از عرضه های اولیه با یک ترفند زیرکانه کلی سود گرفت .یک سری ترفند و ریز کار هایی هست که باعث میشود ما موج دوم را تشخبص دهیم اون موج دوم متواند سود بیشتری نسبت به موج اول به افرادی که دارای هوش مالی هستند بدهد اما نه برای همه سهامی که عرضه اولیه می شوند.
یکی از ویژگی های موج های دوم این است که بنیاد سهم باید خوب باشد(سهم خوشنامی باشد) ما باید پیش بینی ها را مطالعه کنیم و بعد تحلیلی کنیم که موج دوم ایا بهینه هست یا نه بخریم یا نخریم زمانی که این تحلیلی را انجام میدهیم باید مدام پیش بینی کنیم که این نمودار در چهز مانی هست و کی باید خریداری ود و کی باید به فروش برسد.موج دوم سود از عرضه اولیه ها
دلایل رشد قیمت سهم بعد از عرضه اولیه
- محدودیت تعداد سهام قابل خرید
- محدودیت تعداد سهام عرضه شده
- فضای عمومی بازار: زمانی که فضای عمومی بازار مثبت باشد همه امیدوار هستند، افراد کمی حاضر به فروش میشوند.
۴ فاکتور پیشبینی میزان بازدهی عرضه اولیههای اخیر
- درجه اهمیت
- میزان نقدینگی اختصاصی کد
- وضعیت بنیادی سهم
- وضعیت صنعت
بهترین زمان فروش عرضه اولیه ها
از نگاه تئوری
قیمت فروش عرضه اولیه سهام به نحوی مشخص میشود که خریداران عرضه اولیه حداقل از بازدهی ۱۰ تا ۲۰ درصدی آن بهره ببرند.
شرکتهایی که تصمیم دارند به بورس وارد شوند به واسطه ی نهادهای مالی مانند شرکتهای تأمین سرمایه و یا شرکتهای مشاور سرمایهگذاری که مورد تائید سازمان بورس هم هستند ارزشگذاری میشوند. بعد از ارزش گذاری شرکت توسط نهادهای مورد تایید سازمان بورس، سهامداران عمده بر اساس ارزش ذاتی بهدستآمده قیمتی را برای ورود به بورس به سازمان بورس ارائه میدهند.
از نگاه عمل
همیشه انچه در عمل رخ میدهد با آنچه از نظر تئوری بیان میشود متفاوت است و فروش عرضه اولیه سهام از منظر عمل دارای جزییات بیشتری است.
در این راستا نشانههایی وجود دارد که میتواند زمان مناسب خروج از سهم را به ما اطلاع دهد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت:
رسیدن به بازدهی ۲۰درصدی
بیشتر سهامی که برای اولین بار در بورس عرضه میشوند، بازدهی حدود ۲۰درصدی را نصیب سهامداران میکنند به این ترتیب با احتساب سقف نوسان مثبت ۵درصدی روزانه، باید با بعد از ۴روز از زمان عرضه، در انتظار فروش سهم بود.البته در این میان استثنا نیز وجود دارد بهطوریکه برخی از نمادها در دومین روز از عرضه نیز سقف ۵درصدی نوسان مثبت را نیز طی نمیکنند و این موضوع آلارمی است برای خروج هر چه سریعتر از سهم.
توجه به صفهای خرید زمان فروش عرضه اولیه ها
از آنجا که در روز نخست عرضه اولیه، تعداد بالایی از سهامداران برای خرید اقدام میکنند، تبعا تعداد کمی نصیب هر کد معاملاتی میشود. بنابراین سهامداران در روزهای آتی به خرید سهم اقدام کرده و در واقع صف خریدی را روزانه برای آن شاهد خواهیم بود.شاید در طول هر روز سهامدار عمده شرکت اقدام به عرضه سهم و کاستن از این صف خرید داشته باشد، ولی مجدد صف برای آن تشکیل میشود.هر زمان که دیگر صف خریدی برای سهم باقی نماند و به تعادل رسید، میتوان نشانهای از این امر برای فروش برداشت کرد.موج دوم سود از عرضه اولیه ها
توجه به عوامل بنیادی
یکی دیگر از موارد توجه به گزارشهای عملکرد شرکت و تحلیلهای بنیادی از سوی شرکتهای کارگزاری و تحلیلگران است.خوشبختانه با گسترش فضای مجازی، قبل و بعد از هر عرضهای تعداد زیادی گزارش تحلیلی منتشر شده که محدوده ارزندگی سهم در آن قابل مشاهده است.
توجه به روند کلی بازار زمان فروش عرضه اولیه ها
بازار سهام مانند هر فعالیت اقتصادی دیگر دارای دورههای متفاوتی از رکود، رشد ، رونق و در نهایت نزول دارد و این سیکل طی زمان به صورت متوالی اتفاق میافتد.اگر شرکتی در زمان رکود و یا نزول بازار عرضه شود معمولاً به دلیل خروج سرمایه حجم تقاضا برای عرضه اولیه افت پیدا میکند و به همین دلیل چون جو عمومی بازار منفی هست تعداد روزهای مثبت در سهام عرضه اولیه پایینتر از دوران رونق خواهد بود.
در دوران رونق و صعود شدید بازار قضیه برعکس است از آنجایی که حجم نقدینگی بزرگی در بازار در جریان است عموماً تقاضای سنگینی برای سهام ایجاد میشود که در نهایت میتواند برای مدت طولانی شاهد تشکیل صفهای خرید سنگین در آن سهم باشیم.
موج دوم سود از عرضه اولیه ها
قدیمیترهای بورس احتمالا با اصطلاح موجهای مختلف عرضه اولیه و تلاش برای کسب سود در موجهای بعدی سهام تازهوارد آشنایی خوبی دارند.پایان موج نخست صعود عرضه اولیه زمانی رخ میدهد که تعداد معاملات در بازار اوج میگیرد یا به اصطلاح میتوان گفت موعد هضم عرضه اولیه در بازار فرامیرسد.رویه هضم عرضه اولیه بدون دخالت سهامدار عمده در نقش حامی سهام میتواند احتمال شروع موج دوم را افزایش دهد.اما باید توجه داشت نمیتوان انتظار صعود قطعی سهام پس از پایان موج نخست را داشت و در چنین شرایطی است که باید حداقل آگاهی از عرضههای اولیه وجود داشته باشد.
بررسی عرضههای اولیه از نگاه بازاری و همچنین بنیادی دارای اهمیت است و بر این اساس بار دیگر تاکید میشودتحلیلهای ارائهشده از عرضههای اولیه بیش از آنکه به زمان خرید مرتبط باشد برای کسب سود پس از موج نخست عرضه اولیه اهمیت دارد.عرضههای اولیه در بیشتر موارد سودده بوده و بازدهی بالایی نصیب سهامداران میکند.از بازه زمانی رشد قیمتی سهم بهطور پیوسته تا رسیدن به نخستین زمان کاهش قیمت را به اصطلاح موج اول رشد قیمتی یاد میکنند.
ممکن است سهمی ۴روز متوالی با نوسان مثبت حداکثری ۵درصدی روبرو شود و به این ترتیب در موج نخست به بازدهی ۲۰درصدی برسد و ممکن است موج اول آن حتی تا بیش از ۱۰۰درصد سود نیز همراه باشد.حال برخی از نمادهای تازه وارد به بازار سهام پس از کسب بازدهی در موج اول، یک روند نزولی و یا متعادل را تجربه کرده و مجدد به فاز رونق و صعود بازمیگردند.این روند به موج دوم رشد قیمتی معروف است که شرایط مناسبی برای کسب سود بیشتر برای سهامداران به ارمغان میآورد.موج دوم سود از عرضه اولیه ها
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.