راهنمای کسر مالیات برای مشاغل خانگی
راهنمای کسر مالیات برای مشاغل خانگی
مشاغل خانگی دارای هزینه های منحصر به فردی هستند، از جمله هزینه های فضایی که در آن کسب و کار در خانه انجام می دهید. شما می توانید با کسر بسیاری از این هزینه ها در مالیات صرفه جویی کنید، بنابراین مهم است که بدانید آنها چیست و چقدر می توانید کسر کنید.
با چند مورد از مهم ترین کسرها به طور خاص برای مشاغل خانگی و نحوه مطالبه آنها آشنا شوید.
به طور خلاصه:
- اگر به طور منظم و منحصراً برای مقاصد تجاری از آن استفاده می کنید، می توانید برای فضای اداری خانه خود کسر درخواست کنید.
- برای محاسبه کسر، فضای تجاری و شخصی را در خانه خود جدا کنید و فقط بخش تجاری هزینه ها را مطالبه کنید.
- دو روش محاسبه وجود دارد: هزینه های واقعی و یک روش ساده برای فضاهای کوچکتر.
- اگر از روش هزینه واقعی استفاده میکنید، ممکن است بتوانید هزینههای رانندگی برای رفت و آمد به دفتر خانه و استهلاک خانه خود را کسر کنید.
وقتی می توانید کسرهای دفتر خانه را مطالبه کنید
یکی از مهم ترین کسرهای منحصر به فرد برای مشاغل خانگی، هزینه اجاره یا رهن به نسبت مساحت خانه شما است که در آن کار می کنید. اگر شرایط خدمات درآمد داخلی (IRS) را برآورده کنید که این فضا باید به طور منظم و منحصراً برای اهداف تجاری استفاده شود، می توانید واجد شرایط درخواست این کسر فضای مشاغل خانگی باشید.
توجه داشته باشید استفاده منظم به این معنی است که شما از فضا به طور مداوم استفاده می کنید، نه فقط تصادفی یا گهگاهی. به عنوان مثال، اگر هر روز از این فضا برای انجام کسب و کار خود استفاده می کنید، استفاده معمولی در نظر گرفته می شود.
استفاده انحصاری صلاحیت محدودتر است. این بدان معنی است که شما می توانید از فضا فقط برای اهداف تجاری استفاده کنید و هرگز برای استفاده شخصی. به عنوان مثال، اگر یک فضای اداری در اتاق خواب یدکی دارید، نمی توانید وسایل شخصی را در آن فضا ذخیره کنید یا هر چند وقت یکبار از آن برای مهمانان استفاده کنید.
اگر بیش از یک مکان تجاری دارید (مثلاً یک دفتر خانه و یک انبار)، دفتر خانه شما باید محل اصلی کسب و کار شما باشد. برای اینکه بدانید فضای خانه شما محل اصلی کسب و کار شماست، اهمیت نسبی کاری را که در هر مکان انجام می دهید و زمان صرف شده در هر مکان را در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید لازم نیست با درج اسناد در اظهارنامه مالیاتی کسب و کار خود، نشان دهید که واجد شرایط کسر خاصی از مشاغل خانگی هستید. با این حال، شما باید بتوانید در صورت ممیزی مالیاتی مدرک ارائه دهید.
چگونه کسر دفتر خانه خود را محاسبه کنید
می توانید کسر دفتر خانه خود را به یکی از دو روش محاسبه کنید: با استفاده از هزینه های واقعی یا یک گزینه ساده برای دفاتر کوچکتر. تمام هزینه های خانه شما باید بین هزینه های تجاری قابل کسر و هزینه های شخصی غیر قابل کسر تقسیم شود.
برای هر دو روش کسر، ابتدا باید متراژ مربع مورد استفاده برای مقاصد تجاری و درصد مساحت کسب و کار خانگی خود را در کل متراژ خانه خود محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر خانه شما 1500 فوت مربع و فضای اداری منزل شما 150 فوت مربع است، فضای اداری خانه شما 10٪ از کل فضای خانه شما را تشکیل می دهد. بنابراین، شما می توانید 10٪ از هزینه های مربوط به خانه های تجاری را برای کسب و کار خود کسر کنید.
روش منظم
روش معمول محاسبه کسورات، تمام هزینه های مشاغل خانگی شما را در نظر می گیرد و آنها را بین استفاده شخصی و تجاری تقسیم می کند. دو نوع هزینه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
- هزینه های مستقیم : هزینه های بخش تجاری خانه شما که به طور کامل کسر می شود، مانند رنگ آمیزی دفتر شما
- هزینه های غیرمستقیم : هزینه ها بر اساس درصد استفاده از خانه، مانند بهره وام مسکن، خدمات آب و برق و بیمه صاحب خانه
این محاسبات پیچیده است، زیرا محدودیت ها و صلاحیت های زیادی وجود دارد. اگر می خواهید از روش معمولی استفاده کنید، از یک متخصص مالیاتی دارای مجوز کمک بگیرید.
روش ساده شده
اگر فضای کسب و کار خانگی شما 300 فوت مربع یا کمتر است، ممکن است بتوانید از یک محاسبه ساده برای تعیین کسر خود استفاده کنید. محاسبه تعداد فوت مربع برای فضای کسب و کار شما برابر با 5 دلار در هر فوت مربع است. به عنوان مثال، یک فضای تجاری 100 فوت مربعی به معنای کسر 500 دلار است.
توجه داشته باشید شما می توانید روشی را انتخاب کنید که بیشترین کسر را به شما می دهد، اما برخی شرایط و محدودیت ها اعمال می شود. مجدداً، برای تعیین اینکه کدام روش کسر برای تجارت شما بهترین است، با یک متخصص مالیاتی دارای مجوز مشورت کنید.
کسر مالیات بیشتر برای مشاغل خانگی
علاوه بر کسر فضای اداری در خانه، ممکن است بتوانید چندین کسر مالیات دیگر را به عنوان صاحب مشاغل خانگی دریافت کنید.
هزینه های رانندگی از مشاغل خانگی شما
IRS به صاحبان مشاغل اجازه نمی دهد که هزینه های رفت و آمد شخصی از دفاتر خانه به مکان های تجاری را کسر کنند، اما مشاغل خانگی یک استثنا هستند. اگر خانه شما محل اصلی کسب و کار شما است، میتوانید هزینههای انجام کار مانند بانکداری تجاری، ملاقات با مشتریان و تهیه لوازم اداری را از خانه خود کسر کنید.
هزینه های استهلاک
استهلاک یک استراتژی مالیاتی برای تقسیم هزینه دارایی های اصلی تجاری است که بخشی از هزینه را طی چندین سال کسر می کند. اگر صاحب خانه خود هستید، ممکن است بتوانید بخشی از خانه خود را که برای کسب و کارتان استفاده می شود مستهلک کنید، اما تنها در صورتی که از روش کسر معمولی استفاده کنید. برای گرفتن این کسر، باید ارزش ملک خود را محاسبه کنید تا مقداری را که می توانید به عنوان هزینه در هر سال کسر کنید، محاسبه کنید.
ادعای کسر مشاغل خانگی در اظهارنامه مالیاتی شما
اکثر مشاغل کوچک از جدول C برای گزارش درآمد کسب و کار خود در سال استفاده می کنند. نحوه وارد کردن کسر مشاغل خانگی خود در این فرم بستگی به روشی دارد که استفاده می کنید.
می توانید محاسبه کسر ساده شده را مستقیماً در جدول C در خط 30 وارد کنید. برای درج هزینه های واقعی، باید از فرم 8829 IRS استفاده کنید، سپس نتیجه را در جدول C وارد کنید.
توجه داشته باشید مبلغی که برای کسر فضای مشاغل خانگی ادعا می کنید محدود است. شما نمی توانید هزینه های مشاغل خانگی را بیشتر از درآمد ناخالص کسب و کار خود کسر کنید تا از مالیات کسب و کار خود متضرر شوید.
سوالات متداول
آیا برای کارمندانی که از خانه کار می کنند، کسر مالیات وجود دارد؟
قبل از سال 2018، کارمندان میتوانستند هزینههای کار از خانه را کسر کنند، اما قانون مالیات سال 2017 این کسر مالیات را حذف کرد. اکثر کارمندان دیگر قادر به کسر هزینه های بازپرداخت نشده تجاری مانند هزینه های فضای دفتر خانه در جدول A از اظهارنامه مالیاتی شخصی خود نیستند. فقط نیروهای ذخیره نیروهای مسلح، هنرمندان مجری واجد شرایط و برخی مقامات دولتی هنوز می توانند از این کسر استفاده کنند.
تفاوت بین اعتبار مالیاتی و کسر مالیات چیست؟
هم اعتبارات مالیاتی و هم کسورات، صورت حساب مالیاتی شما را کاهش می دهند، اما این کار را به روش های مختلف انجام می دهند. اعتبارات مالیاتی مستقیماً صورت حساب مالیاتی شما را کاهش می دهد، در حالی که کسر درآمد مشمول مالیات شما را کاهش می دهد. IRS به کسب و کارها اجازه می دهد تا برای انواع خاصی از فعالیت ها مانند ایجاد تغییرات برای افراد معلول، اعتبار مالیاتی دریافت کنند. پس از انجام فعالیت باید برای اعتبار مالیاتی درخواست دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.