حسابرسی مالیاتی IRS چیست؟
حسابرسی مالیاتی IRS
حسابرسی مالیاتی IRS بررسی سوابق مالی و پرداخت های مالیاتی شما است تا اطمینان حاصل شود که مقدار صحیح مالیات را پرداخت کرده اید. تنها حدود 0.6 درصد از بازگشتهای شخصی سالانه حسابرسی میشوند و اکثر آنها چیزی جز تبادل مکاتبات ندارند.1با این حال، در موارد شدیدتر، ممکن است مجبور شوید حضوری با IRS ملاقات کنید.
فرض کنید صاحب کسب و کار خود هستید و در مقطعی از سال گذشته مبلغ 10001 دلار سپرده گذاری کرده اید. هر زمان که فردی بیش از 10000 دلار واریز کند، ممکن است به IRS اطلاع داده شود. اگر اینطور است و اظهارنامه مالیاتی ارائه می کنید، باید آماده باشید که نشان دهید چگونه و چرا آن پول را دریافت کرده اید.
توجه داشته باشید قانون رازداری بانکی چیزی است که کسب و کارها را ملزم می کند تا تراکنش های ارزی بیش از 10000 دلار را گزارش کنند. این در تلاشی برای کمک به اجرای قانون فدرال و سایر آژانسها برای خنثی کردن فعالیتهای غیرقانونی است.
به طور خلاصه:
- حسابرسی مالیاتی IRS بررسی سوابق مالی و پرداخت های مالیاتی شما است تا اطمینان حاصل شود که مقدار صحیح مالیات را پرداخت کرده اید.
- تنها حدود 0.6 درصد از بازگشتهای شخصی سالانه حسابرسی میشوند، و بیشتر آنها ممیزی مکاتباتی هستند، به این معنی که میتوانید اسناد مورد نیاز را از طریق پست یا فکس ارسال کنید.
- IRS با اسکن اظهارنامه مالیاتی و جستجوی ناهنجاری ها تعیین می کند که چه کسانی حسابرسی می شوند.
- اکثر ممیزی ها ظرف دو سال پس از ثبت اظهارنامه انجام می شود، اما در صورتی که IRS نیاز به بازگشت بیشتر داشته باشد، باید اسناد مالیاتی پشتیبان خود را به مدت شش سال نگه دارید.
نحوه کار حسابرسی مالیاتی IRS
یک سیستم کامپیوتری هر اظهارنامه مالیاتی را که IRS دریافت میکند اسکن میکند تا وجود ناهنجاری بین آن و سایر اظهارنامههای ثبت شده توسط مالیات دهندگانی که در وضعیت مالی مشابهی هستند را بررسی کند. این تابع اطلاعات متمایز (DIF) نامیده می شود. به عنوان مثال، اکثر افرادی که سالانه 75000 دلار درآمد دارند 50000 دلار از درآمد خود را به امور خیریه نمی دهند. اگر این کار را انجام دادید و برای آن مقدار کسر مالیات جزئی درخواست کردید ، احتمالاً رایانه IRS هشداری را راهاندازی میکند.
این سیستم به هر اظهارنامه یک امتیاز DIF اختصاص می دهد، و یک امتیاز بالا نشان می دهد که اطلاعات در اظهارنامه مالیاتی شما غیرعادی است و با هنجارهای وضعیت مالی شما مطابقت ندارد. در آن مرحله، یک نماینده انسانی وارد عمل می شود تا شخصاً اظهارنامه مالیاتی شما را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا باید حسابرسی شود یا خیر. برای مثال، اگر دو یا چند مالیاتدهنده ادعای وابستگی مشابهی داشته باشند، این اتفاق میافتد زیرا رایانه چیزهایی مانند شمارههای تأمین اجتماعی افراد تحت تکفل را اسکن میکند.
سایر محرک ها شامل بازده هایی است که اطلاعات مربوط به همان تراکنش های مالی را گزارش می کند. فرض کنید شما یک پیمانکار مستقل هستید که برای شرکت ABC مشاوره انجام داده اید و آنها برای خدمات شما یک 1099-MISC برای شما صادر کرده اند. اگر بازده شرکت مشکوک باشد و سازمان در حال حسابرسی باشد، ممکن است یک نماینده به دلیل اینکه با آنها تجارت کرده اید، بازگشت شخصی شما را نیز بررسی کند – به خصوص اگر شرکت مبلغ قابل توجهی به شما پرداخت کرده باشد.
دریافت اعلامیه
اکثر افرادی که حسابرسی می شوند حتی متوجه نمی شوند که این اتفاق می افتد. اگر یک نماینده IRS بازگشت شما را بررسی کند و تشخیص دهد که سؤالاتی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، اخطاریه ای از طریق نامه دریافت خواهید کرد که در آن توضیح می دهد که آنها احساس می کنند با بازگشت شما اشتباه است.
IRS ممکن است از شما بخواهد که اطلاعات خاصی را تأیید کنید و مدارک پشتیبانی اضافی را ارائه دهید، اما مهمتر از آن، آنها به شما خواهند گفت که آیا می توانید اسناد را از طریق پست برگردانید یا اینکه باید شخصاً با یک نماینده IRS ملاقات کنید3
توجه داشته باشید اگر در پاسخ به سوالی مطمئن نیستید، می توانید از پاسخ دادن به هر سوالی که یک نماینده IRS از شما می پرسد خودداری کنید و بگویید پس از جستجوی اطلاعات به آنها پاسخ خواهید داد.
اسناد پشتیبانی
اکثر ممیزی ها ظرف دو سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه مالیاتی انجام می شود، اما IRS از نظر فنی تا سه سال فرصت دارد تا بازجویی خود را انجام دهد. اگر خطاهای قابل توجهی پیدا کنند، ممکن است تصمیم بگیرند تا شش سال به عقب برگردند، اما این معمولاً فقط زمانی اتفاق میافتد که چیزی در مورد بازگشت اخیر سؤالاتی را در مورد یک بازگشت قدیمیتر ایجاد کرده باشد.
شما باید تمام اسناد مالیاتی را برای شش سال نگه دارید، اما قانون مالیات ایجاب می کند که حداقل سه سال آن را نگه دارید. IRS در برخی موارد داده های ذخیره شده الکترونیکی را می پذیرد، اما ممکن است بخواهید کپی های کاغذی را برای پشتیبان نگه دارید.
قطعنامه ها
حسابرسی به یکی از سه راه حل می شود:
- IRS تشخیص می دهد که اظهارنامه مالیاتی شما مشکلی ندارد.
- IRS تشخیص می دهد که مشکلی وجود دارد و شما خطای خود را تشخیص داده و با تغییرات موافقت می کنید.
- IRS تشخیص می دهد که مشکلی وجود دارد و تغییراتی را پیشنهاد کرده است که شما با آن مخالف هستید.
در صورت موافقت، از شما خواسته می شود که یک گزارش معاینه را امضا کنید و احتمالاً چند دلار دیگر مالیات را پرداخت کنید. وقتی امضا می کنید و پرداخت می کنید، تمام است. حسابرسی شما تمام شده است اگر مخالف هستید، میتوانید درخواست میانجیگری کنید تا کارها را حل کنید، یا میتوانید با یک مدیر IRS صحبت کنید و شاید آنها را متقاعد کنید که تخمین نماینده اصلی از وضعیت اشتباه است. شما همچنین حق دارید برای هر تصمیم IRS درخواست تجدید نظر کنید.
انواع ممیزی IRS
ممیزی IRS بسته به شرایط ممکن است به اشکال مختلفی رخ دهد.
ممیزی مکاتبات
هنگامی که از شما خواسته می شود اسناد پشتیبانی را از طریق پست برگردانید ، IRS این را ممیزی مکاتبات می نامد. در حالت ایدهآل، چند هفته پس از ارائه مدارک مورد نیاز که تأیید میکند بازگشت شما دقیق است و حسابرسی به پایان رسیده است، اخطار دیگری دریافت خواهید کرد. اگر معلوم شود که شما به IRS بدهکار هستید، اخطاری مبنی بر اشتباه بودن بازگشت شما دریافت خواهید کرد و باید مبلغ درخواستی را به IRS ارسال کنید یا برای بررسی گزینه های پرداخت با آنها تماس بگیرید.
هنگام ارسال اسناد به IRS، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. از پست تأیید شده با رسید بازگشت درخواست شده استفاده کنید، بنابراین شکی نیست که IRS واقعاً آن را دریافت کرده است. اگر سازمان امور مالیاتی اطلاعات را پس از این مرحله اشتباه قرار دهد، مسئولیت آن با آنهاست.
توجه داشته باشید همچنین می توانید اسناد درخواستی را فکس کنید تا رسیدی دریافت کنید که نشان می دهد ارسال انجام شده است.
ممیزی های حضوری حسابرسی مالیاتی IRS
در موارد شدیدتر، ممکن است با یک حسابرسی کامل اداری یا میدانی مواجه شوید. ممیزی دفتر در یک مکان IRS انجام می شود، در حالی که ممیزی میدانی در مکانی که شما انتخاب می کنید انجام می شود – معمولاً خانه یا دفتر کار متخصص مالیات. از شما خواسته می شود که با یک نماینده IRS به صورت چهره به چهره ملاقات کنید، به برخی از سوالات پاسخ دهید و اسناد پشتیبانی را ارائه دهید. ممیزی مکاتبات معمولاً بر یک موضوع محدود متمرکز است، در حالی که ممیزی حضوری معمولاً نشان می دهد که IRS بیش از چند سؤال در مورد بازگشت شما دارد.
ملاقات حضوری با یک نماینده به این دلیل است که آنها می خواهند اطلاعات را جستجو کنند. برخی از سؤالات ممکن است بی ضرر به نظر برسند، اما نماینده فقط علاقه مند است که به انتهای بازگشت شما برسد. بسیاری از وکلای مالیاتی توصیه می کنند که شخصاً در ممیزی شرکت نکنید – چه به تنهایی یا همراه با مشاور مالیاتی خود – بلکه در عوض یک نماینده مجاز بفرستید. نمایندگان مجاز باید دارای اعتبار شناخته شده توسط IRS باشند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.