بودجه بندی برای یک خانه
نحوه بودجه بندی برای یک خانه
برای هزینههای خرید و هزینههایی که پس از نقل و انتقال میآیند، آماده شوید. شما می خواهید خانه ای برای خود بخرید اما همچنین می خواهید عادات بودجه فعلی و برنامه های پس انداز خود را حفظ کنید. شاید داستان های دوستان را در مورد جنگ های پیشنهادی یا صورت حساب های مالیاتی شگفت انگیز شنیده باشید. یا داستانهای «پولچاله» درباره پساندازهایی که به سختی به دست آمدهاند و به تعمیرات بیپایان فاضلاب، سقف و فونداسیون خانه جدید میرسند.
اما این داستان ها نباید داستان شما باشند. بیاموزید که چگونه برای مالکیت خانه، قبل، در طول و بعد از فرآیند خرید خانه، سطح بالاتری داشته باشید.
به طور خلاصه:
- بودجه خرید خانه شما باید شامل پول برای پیش پرداخت، هزینه های بسته شدن و سایر هزینه ها مانند بازرسی خانه باشد.
- از ساخت و نگهداری صندوق پس انداز اضطراری برای تعمیرات مورد نیاز خانه غافل نشوید .
- اگر قصد خرید در مدت پنج سال دارید، پس انداز خرید خانه را در یک حساب سودآور و قابل دسترس نگه دارید.
نحوه تعیین بودجه برای یک خانه
دان اسلاگل، برنامه ریز مالی خبره (CFP) از Fyooz Financial Planning، گفت: «برای اینکه شخصی آماده خرید خانه باشد، موارد زیر را به عنوان پیش نیاز می بینیم: صندوق اضطراری ایجاد شده، پس انداز بازنشستگی در خلبان خودکار، و بدون بدهی کارت اعتباری ». موجودی از طریق ایمیل اسلاگل فیوز را به همراه همسرش سی اف پی ناتالی اسلاگل اداره می کند.
«خرید خانه یک قدم بزرگ مالی است. اگر پایه مالی قبل از داشتن یک خانه تنظیم نشده باشد، به طور بالقوه می توانید خود را برای شکست در آینده آماده کنید.
پیش پرداخت
اکثر وام دهندگان از شما می خواهند بسته به سابقه اعتباری و نوع وام مسکن، 3٪ تا 20٪ برای پیش پرداخت پس انداز کنید. گزینه های کمک پیش پرداخت را برای کمک به افزایش پیش پرداخت خود بررسی کنید. Slagles معمولاً به خریدارانی که برای اولین بار خانه خرید می کنند توصیه می کند که 5٪ تا 10٪ از قیمت خرید را برای پیش پرداخت کنار بگذارند.
توجه داشته باشید اگر پیش پرداخت شما کمتر از 20 درصد باشد، احتمالاً باید بیمه خصوصی وام مسکن (PMI) را به محاسبات ماهانه وام مسکن خود اضافه کنید. وام دهندگان اغلب برای وام گیرندگانی که کمتر از 20 درصد کاهش می دهند، به PMI نیاز دارند. شما می توانید پس از داشتن حداقل 20 درصد سهام در خانه خود، درخواست لغو PMI کنید.
هزینه های بسته شدن
هزینه های بسته شدن معمولاً حدود 2٪ تا 5٪ از قیمت خرید را شامل می شود و شامل هزینه منشاء وام دهنده، هزینه های ثبت، و هزینه های ارزیابی، گزارش اعتبار و خدمات مالیاتی می شود.
دیگر هزینه ها
در حالی که مجبور نیستید هزینه ای را به نماینده خریدار خود بپردازید ، به یاد داشته باشید که ممکن است مجبور شوید برای بازرسی هایی مانند بازرسی خانه یا فاضلاب از جیب خود پول بپردازید. همچنین برای نشان دادن جدیت خود به عنوان خریدار هنگام ارائه پیشنهاد، باید 1٪ تا 3٪ پول خالص ارائه دهید. در حالی که پول جدی شما صرف هزینه های نهایی می شود، همچنان به دسترسی سریع به آن پول نقد (و چک صندوقدار) نیاز دارید.
Slagles گفت که در مجموع، خریداران خانه احتمالاً به 7٪ تا 15٪ از قیمت خرید نیاز دارند که به صورت نقدی برای پول جدی، بازرسی، بسته شدن و سایر هزینه های مختلف کنار گذاشته شود. این مجموع شامل هزینههای جابجایی نمیشود، که احتمالاً بسته به اینکه در شهر یا در سراسر کشور حرکت میکنید، متفاوت خواهد بود.
توجه داشته باشید سایر هزینه های اجتناب ناپذیری که با نقل مکان به خانه جدید همراه می شود می تواند شامل مبلمان جدید، دکوراسیون جدید یا بهبود خانه باشد حتی اگر خانه خود را با بودجه کم مبله کنید. ناتالی اسلاگل گفت: “این هزینه ها برای هر خریدار خانه به شدت متفاوت است، بنابراین شما باید در مورد اینکه این هزینه های یک بار پس از خرید خانه شما چگونه خواهد بود، واقع بین باشید.”
بعد از پیش پرداخت چقدر باید پس انداز کنید؟
دن اسلاگل گفت: «خرید خانه یک اورژانس نیست. حتی پس از خرید خانه هنوز هم باید صندوق اضطراری داشته باشید.
این دو نفر حداقل سه ماه هزینه زندگی را توصیه می کنند . پس از خرید خانه، هزینه های زندگی ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، پرداخت ماهانه وام مسکن شما می تواند بیشتر از اجاره شما باشد. اسلاگل گفت: “حداقل، همه صاحبان خانه باید حداقل 10000 دلار در حساب پس انداز خود بدون توجه به هزینه ها داشته باشند.” اگر یک تعمیر اساسی غیرمنتظره رخ دهد، 10000 دلار احتمالاً بیشتر، اگر نه همه، هزینه را پوشش می دهد.
پس انداز برای یک خانه با بودجه
برای محاسبه بودجه خرید خانه خود، محاسبه کنید که چه مقدار برای پیش پرداخت و هزینه های اولیه برای خرید یک خانه جدید نیاز دارید – مثلاً 40000 دلار. Slagles پیشنهاد میکند که اگر اکنون 10000 دلار دارید، محاسبه کنید که چقدر طول میکشد تا بقیه 30000 دلار را پسانداز کنید، وقتی که ماهانه به هدف خود کمک میکنید.
اگر آهسته بودن این پیشرفت را دوست ندارید، هزینه ها را کاهش دهید یا پس انداز را افزایش دهید. دن اسلاگل گفت میتوانید پاداشها، غرامت سهام و سایر جریانهای درآمدی یکباره را تعیین کنید تا سریعتر به هدف خود برسید. سایر درآمدهای بادآورده مالی، بازپرداخت مالیات، هدایای تولد یا تعطیلات و موارد دیگر را ذخیره کنید.
ناتالی اسلاگل پیشنهاد می کند یک حساب پس انداز جداگانه با عنوان “صندوق خانه” ایجاد کنید. او گفت: “به این ترتیب، شما به دلار واقعی می بینید که چقدر برای خرید خانه جدید خود اختصاص داده اید.” “همچنین به شما کمک می کند پیشرفت خود را در طول مسیر ببینید که می تواند بسیار انگیزه دهنده باشد.”
CFP Katie Brewer از برنامه ریزی مالی Your Richest Life گفت که یک مبلغ دلاری را انتخاب کنید و آن را به صورت خودکار به پس انداز جداگانه برای صندوق خرید خانه خود تبدیل کنید. اگر پول اضافی (از پاداش، بازپرداخت مالیات یا هر منبع دیگری) وجود دارد، بخشی از آن پول اضافی را در صندوق خرید خانه قرار دهید.
کجا ذخیره کنید
بهترین مکان برای قرار دادن پول برای خرید خانه یک حساب پس انداز، حساب گواهی سپرده (CD) یا یک اوراق پس انداز سری I ایالات متحده است. بروئر گفت: «توصیه میشود به دلیل نوسانات بازار، پول مورد نیاز در یک دوره صفر تا پنج ساله را در بازار سهام سرمایهگذاری نکنید.
ناتالی اسلاگل گفت که اوراق قرضه پس انداز سری I ممکن است وسیله نقلیه مناسبی باشد، تا زمانی که خرید آن بیش از یک سال باقی مانده باشد. این اوراق در حال حاضر نرخ های بالایی می پردازند که با تورم مرتبط است. با این حال، شما باید حداقل یک سال مالک اوراق قرضه باشید و در صورت بازخرید قبل از پنج سال، سود سه ماه قبل را به عنوان جریمه از دست خواهید داد. با مشاور مالی خود صحبت کنید یا تحقیقات بیشتری انجام دهید تا بهترین راه را برای پس انداز برای وضعیت خود تعیین کنید.
توجه داشته باشید شما فقط می توانید 10000 دلار برای هر فرد در اوراق پس انداز سری I در هر سال تقویمی قرار دهید.
آماده شدن برای مخارج خانگی
ناتالی اسلاگل گفت که ممکن است هزینه های کمی افزایش یابد – به خصوص اگر در حال خرید یک خانه یک خانواده در مقابل یک کاندو یا یک خانه شهری هستید . او گفت: «به عنوان مثال، اگر تمام عمر خود را در یک واحد اجاره ای زندگی می کردید که در آن محوطه سازی برای شما انجام شده است، این می تواند یک هزینه جدید بزرگ باشد. اکنون باید تجهیزات چمن، بذر علف، مالچ، گیاهان، احتمالاً کنترل آفات و موارد دیگر را تهیه کنید.
در اینجا هزینه هایی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید. در برخی موارد، ممکن است از هزینه ها، مانند پرداخت ماهانه خانه یا هزینه های انجمن صاحبان خانه (HOA) مطلع باشید. در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد از مالک قبلی بپرسید که آیا کپی یا تخمینی از هزینه ها دارد یا خیر، در غیر این صورت هزینه ها را در حین حرکت متوجه خواهید شد.
توجه داشته باشید به تفکیک کامل هزینههای ماهانه خانه ، از جمله هزینههای متوسط ملی، نگاه کنید.
پرداخت وام مسکن
اصل وام مسکن، سود وام مسکن، پرداخت مالیات و پرداخت بیمه (هم صاحب خانه و هم بیمه رهن) اغلب در یک مبلغ هنگفت هر ماه جمع می شود. پرداخت مالیات و بیمه به یک حساب امانی می رود. سرویسدهنده وام مسکن، صورتحسابهای شما را سالانه یا در صورت نیاز در طول سال پرداخت میکند.
هزینه های انجمن صاحبان خانه
ممکن است لازم باشد عوارض و/یا هزینه های HOA را به انجمن صاحبان خانه بپردازید ، به خصوص اگر کاندو، خانه شهری یا در یک محله خاص خریداری کرده باشید. این هزینه ها ممکن است متفاوت باشد.
خدمات رفاهی
به عنوان صاحب خانه، شما معمولاً مسئول پرداخت هزینه گرمایش، سرمایش، زباله، خدمات آب، اینترنت و سایر خدمات اختیاری خود هستید. هزینه های گرمایش می تواند بر اساس نوع (نفت، برق یا گاز)، راندمان کوره، موقعیت منطقه ای و فصل متفاوت باشد. هزینه های آب و برق ممکن است به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه ای باشد که شما به عنوان یک مستاجر پرداخت کرده اید، به خصوص اگر این هزینه ها قبلاً به اجاره شما اضافه شده باشد.
تعمیر و نگهداری خانگی
شما باید حداقل 1% از قیمت خرید خانه خود را برای تعمیرات سالانه خانه کنار بگذارید . دن اسلاگل گفت: “بیشتر خریداران خانه جدید می دانند که در مورد اقلام هزینه های اصلی خانه سوال می کنند، بنابراین می توانند برای بدست آوردن پول برنامه ریزی کنند.” “این هزینه های بزرگتر شامل راهرو، سقف، فونداسیون، کوره و احتمال آسیب آب است.”
هنگامی که برای اولین بار در خانه جدید خود مستقر شدند، حتی Slagles از مقدار پولی که در یک فروشگاه لوازم خانگی خرج کردند شگفت زده شدند – بین 100 تا 300 دلار در هر آخر هفته.
اثاثیه منزل
یک نظرسنجی دولتی در سال 2021 از مصرف کنندگان نشان داد که به طور متوسط حدود 196 دلار در ماه (یا 2346 دلار در سال) برای اثاثیه، از جمله مبلمان، لوازم اصلی و کوچک، منسوجات، و پوشش کف هزینه می شود.5ممکن است بیشتر یا کمتر از آن هزینه کنید.
برویر گفت که مراقب اثاثیه در فروش گاراژ، فروش املاک و فروشگاه های تخفیف دار مانند فروشگاه های HomeGoods و At Home باشید. “قبل از رفتن به هر یک از این مکانها یک محدودیت مشخص تعیین کنید، زیرا انتخاب یک چیز دیگر که قبلاً به آن فکر نمیکردید بسیار آسان است.”
هزینه های دیگر
ممکن است از هزینه های مالکیت خانه شگفت زده شوید، اما بهتر است آماده شوید تا اینکه احساس ناراحتی کنید. هزینه های اضافی مالکیت خانه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- ابزار باغ، چمن و پیاده رو، نگهداری و بهبود
- سیستم امنیتی خانه و هزینه ها
- خدمات، تجهیزات و محصولات کنترل آفات
- تمیز کردن وسایل
- مواد عایق یا هوازدگی
- تعمیر لوازم خانگی
- محصولات لباسشویی
توجه داشته باشید به پساندازهای اضطراری خود ادامه دهید، که به شما کمک میکند اگر ادعای بیمه خانه دارید و باید فرانشیز خود را بپردازید، دچار نقص غیرمنتظره تهویه مطبوع میشوید یا با مشکل دیگری در برنامهریزی مالی Your Richest Life مواجه میشوید.
ایجاد بودجه صاحب خانه (و پایبندی به آن)
اولین تلاش ها برای ایجاد بودجه صاحب خانه احتمالا بیشتر یک “حدس زدن” خواهد بود، و می تواند به راحتی برای مالکیت خانه کم بودجه شود. دستههایی را برای بهبود خانه ، تعمیرات و موارد مرتبط با خانه، چه در صفحهگسترده یا برنامه بودجهبندی، ایجاد کنید و هزینهها را در طول زمان به دقت پیگیری کنید.
بروئر گفت: “بودجه صاحب خانه می تواند با بودجه اجاره کننده متفاوت باشد، زیرا اغلب وسایل خانه برای خرید در ابتدا و گزینه ها و تصمیمات تزئینی بیشتری وجود دارد.” یک نقطه ضعف می تواند این باشد که ممکن است همه چیز در خانه خراب شود و معمولاً صاحب خانه به تنهایی مسئول پرداخت صورت حساب است.
این می تواند کمک کند که همه چیزهایی را که می خواهید بخرید یا بازسازی کنید یادداشت کنید و سپس چند مورد برتر را که در طول سه ماه آینده انجام خواهید داد انتخاب کنید. برویر گفت بقیه را کنار بگذارید تا چند مورد اول تمام شود.
مراقب فروش باشید و برای خریدهای بزرگتر مانند آبگرمکن یا یخچال جدید، مقایسه کنید. هنگام بررسی بهبود خانه، قیمتهای پیمانکار را مقایسه کنید و تخمینها را قبل از وقوع حوادث اضطراری دریافت کنید.
سوالات متداول
خرید خانه چه تاثیری بر مالیات دارد؟
بیشتر مزایای مالیات فدرال مربوط به خانه از کسرهای جزئی حاصل می شود ، اما کسر استاندارد اغلب برای بسیاری از افراد بهترین است. دن اسلاگل گفت : «اگر بتوانید کسورات فدرال خود را جزئی کنید، ممکن است بتوانید امتیازات وام مسکن، بیمه وام مسکن، سود وام مسکن و مالیات املاک و مستغلات را کسر کنید.
هنگام خرید خانه، چه کسی هزینه ارزیابی را پرداخت می کند؟
وام دهنده وام مسکن نیاز به ارزیابی دارد ، اما خریدار خانه هزینه آن را پرداخت می کند. مجموع ارزیابی معمولاً در هزینه های پایانی گنجانده می شود. طبق گزارش بانک آمریکا، میانگین هزینه برای ارزیابی 724 دلار است.
چگونه می توانم بدانم چقدر می توانم خانه بخرم؟
برای اینکه بفهمید چقدر خانه می توانید بخرید ، برخی پیشنهاد می کنند درآمد ناخالص سالانه خود را در 2.5 ضرب کنید تا یک خانه مقرون به صرفه برای شما تعیین شود.1با این حال، این اعداد می توانند به شدت تحت تأثیر افزایش نرخ بهره قرار گیرند. یک خانه با پرداخت مقرون به صرفه با نرخ بهره 3.25٪ می تواند با 5٪ بسیار غیرقابل دسترس شود.
آیا می خواهید مطالب بیشتری مانند این بخوانید؟ برای دریافت اطلاعات روزانه، تجزیه و تحلیل و نکات مالی، در خبرنامه The Balance ثبت نام کنید ، همه آنها هر روز صبح مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شوند!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.