بودجه بندی با استفاده از سیستم پاکت
نحوه بودجه بندی با استفاده از سیستم پاکت
استفاده از سیستم پاکت میتواند بودجهبندی را آسانتر کند. پیدا کردن سیستم بودجه بندی مناسب می تواند دردسر مدیریت پول شما را از بین ببرد. سیستم پاکت یک گزینه محبوب برای ایجاد بودجه خانگی است و این همان چیزی است که کارشناسان مالی شخصی مانند دیو رمزی از آن حمایت می کنند . اما سیستم پاکت نامه چگونه کار می کند و آیا انتخاب مناسبی برای شماست؟ اگر به دنبال رویکرد جدیدی برای بودجه بندی هستید، در اینجا چیزی است که باید بدانید.
سیستم پاکت چیست؟
به طور خلاصه، سیستم پاکت نامه همان چیزی است که به نظر می رسد – تقسیم بودجه مالی ماهانه یا هفتگی شما به پاکت های کاغذی مختلف.
هر پاکت به یک دفاده از سیستم پاکت نامه، تصمیم گیری در مورد هزینه هایی است که باید در پاکت نامه های خود لحاظ کنید. این بخش از فرآیند شخصی است – شما هر پاکت را با بودجه و هزینه های خاص خود تنظیم می کنید. برچسبهای پاکت شما ممکن است شامل دستههای کلی مانند خواربار، گاز، لباس، سرگرمی، و پسانداز باشد. توجه داشته باشید صورت حساب بانکی ماه گذشته را مرور کنید تا دسته بندی های خود را مشخص کنید.
2- به هر پاکت مبالغ دلاری اختصاص دهید
هنگامی که پاکت هایی برای هزینه هایی که می خواهید مدیریت کنید تهیه کردید، تصمیم بگیرید که چه مقدار پول برای هر کدام هزینه می شود. اگر قبلاً درآمد خود را برای ماه اضافه کرده اید، سپس مبالغی را که باید برای هزینه های ثابت خود کنار بگذارید، کم کنید، انجام این کار باید آسان باشد. اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، مکث را فشار دهید و آن کار را انجام دهید.
اگر به صورت هفتگی یا دوهفتهای دستمزد دریافت میکنید، ممکن است لازم باشد به بودجهبندی در سطح هفتگی نگاه کنید.
بنابراین بیایید به لیست پاکت های نمونه قبلی نگاه کنیم. فرض کنید که در مجموع 1000 دلار برای پر کردن این پاکت ها برای ماه دارید. تخصیص شما ممکن است به این صورت باشد:
مواد غذایی | 400 دلار |
گاز | 150 دلار |
ناهار خوری | 100 دلار |
تن پوش | 100 دلار |
سرگرمی | 50 دلار |
هدایا | 25 دلار |
پس انداز | 25 دلار |
مراقبت شخصی | 50 دلار |
جمع | 1000 دلار |
مجموع پاکت ها باید منعکس کننده مجموع پول نقدی باشد که باید اختصاص دهید.
در جلوی پاکت، مبلغ اولیه ای را که باید برای آن دسته بودجه خرج کنید، یادداشت کنید.
3- برای پر کردن پاکت های خود پول نقد برداشت کنید
در این مرحله، پول نقدی را که برای پر کردن پاکتهایتان نیاز دارید برداشت میکنید. در حالت ایده آل، پول نقد مورد نیاز خود را در ابتدای ماه به هر پاکت اضافه کنید. سپس برای بقیه ماه زمانی که نیاز به خرید در آن دسته داشته باشید، از پاکت مربوطه پول خارج می کنید.
اگر قصد دارید برای پاکت های خود از دستگاه خودپرداز پول نقد برداشت کنید، ابتدا حداکثر سقف برداشت روزانه بانک خود را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد به جای آن به شعبه مراجعه کنید تا کل مبلغ نقدی مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگر برای یک ماه پول کافی در حساب خود ندارید، یک سیستم پاکت نامه هفتگی راه اندازی کنید.
توجه داشته باشید نگهداری مقادیر زیادی پول نقد در پاکت ها در خانه می تواند خطر سرقت یا گم شدن را به همراه داشته باشد. پاکت ها را در مکانی امن نگهداری کنید. همچنین هرگز با ارسال پول نقد از طریق پست صورتحساب ها را پرداخت نکنید.
4- هزینه های خود را برای هر پاکت پیگیری کنید
اگر پول نقد را در پاکتهای خود تقسیم کردهاید، آماده هستید که برای یک ماه پول خرج کنید.
برای اینکه سیستم کار کند، مجموع مبلغی را که باید برای هر دسته هزینه کنید، در نظر بگیرید. هر بار که پول را برداشت می کنید، آن را از مقدار کم کنید تا مجموع پول نقد باقیمانده را بدست آورید. هنگام خرید پاکت را با خود ببرید، یا اگر وقت ندارید قبل از خرید، مقدار پولی را که از پاکت خود بیرون آورده اید یادداشت کنید، رسید را ذخیره کنید و بعداً به آن مراجعه کنید.
استفاده از سیستم پاکت نامه با کارت های اعتباری یا بدهی
اگر تمام هزینه های خود را با کارت نقدی پرداخت می کنید یا از کارت اعتباری استفاده می کنید که سعی می کنید ماهانه آن را پرداخت کنید، ممکن است استفاده از سیستم پاکت نامه سخت تر باشد. اگر اساساً از کارتهای اعتباری یا نقدی استفاده میکنید، برنامههای وب و تلفنی وجود دارند که به روش پاکت مجازی متکی هستند، مانند Mvelopes
یا می توانید سیستم خود را به روش زیر ایجاد کنید:
- دسته بندی بودجه را تعیین کنید و به هر دسته یک پاکت اختصاص دهید. روی هر کدام بنویسید که قصد دارید در ماه چقدر هزینه کنید.
- همیشه هنگام استفاده از کارت خود رسید درخواست یا قبول کنید و رسید را به پاکت خانه اضافه کنید. هر مبلغ رسید را در قسمت بیرونی پاکت درست بنویسید تا مجموع هزینه ها را حفظ کنید.
- بیش از مبلغی که اختصاص داده اید خرج نکنید.
توجه داشته باشید از وسوسه خرج کردن اعتباری خودداری کنید. اگر پول پاکت در یک دسته خاص تمام شود، ممکن است ادامه خرج کردن با استفاده از اعتبار آسان و وسوسه انگیز باشد. اما این می تواند منجر به بدهی شود که می تواند کل بودجه شما را از بین ببرد. بنابراین هر زمان که ممکن است فقط آنچه را که دارید خرج کنید.
نتیجه
تسلط بر سیستم پاکت نامه کار سختی نیست، اما فقط آنچه در هر پاکت است خرج کنید. هنگامی که پول موجود در یک پاکت خاص از بین رفت، برای ماه تمام می شود. شما نمی توانید تا شروع ماه آینده بیشتر در آن دسته هزینه کنید یا در پاکت های دیگر فرو بروید. هدف از استفاده از پاکت نامه برای بودجه این است که بر آنچه خرج می کنید کنترل داشته باشید. اگر بیش از آنچه دارید خرج می کنید، الگوهای خرج کردن یا بودجه خود را تغییر دهید.
به یاد داشته باشید که لازم نیست هر پاکت را تا 0 دلار در ماه خرج کنید. پول نقد باقی مانده به این معنی است که شما کمتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید خرج کرده اید. بدهی را پرداخت کنید یا پول نقد باقیمانده را به صندوق اضطراری خود اضافه کنید . هدف گذاری برای هر دلار اضافی کلیدی است برای اطمینان از اینکه پول هدر نمی رود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.