بودجه اداری چیست؟
بودجه اداری Administrative Budget
بودجه اداری یک برنامه مالی رسمی و دقیق برای یک دوره آینده برای یک تجارت است. بودجه اداری معمولاً به صورت سالانه یا فصلی تهیه می شود و هزینه های اجرای عملیاتی را که به تولید محصول یا خدمات مرتبط نیست، مشخص می کند. این بودجه شامل هزینه های بخش های غیر تولیدی مانند بخش فروش، بازاریابی و منابع انسانی می شود.
به طور خلاصه:
- بودجه های اداری برنامه های مالی هستند که شامل کلیه هزینه های فروش، عمومی و اداری مورد انتظار برای یک دوره می باشد.
- هزینه های Administrative Budget شامل هر گونه هزینه غیر تولیدی مانند بازاریابی، اجاره، بیمه و حقوق و دستمزد برای بخش های غیر تولیدی است.
- تله بودجه های اداری استفاده از بودجه های گذشته یا نتایج واقعی برای تهیه بودجه آینده این امر الگوهای هزینه های گذشته را تداوم می بخشد و در صورت امکان باید از آن اجتناب کرد.
چگونه یک Administrative Budget کار می کند؟
Administrative Budget اساساً تمام هزینه های فروش، عمومی و اداری (SGA) برنامه ریزی شده برای یک دوره زمانی است. در بودجه اداری فقط هزینه های غیر تولیدی شامل حقوق و دستمزد سرپرست، استهلاک، استهلاک، مشاوره، فروش، عوارض و کارمزدها، هزینه های قانونی و بازاریابی، اجاره و بیمه محاسبه می شود. بودجه اداری مدیریت را قادر می سازد تا بر فعالیت های روزمره کسب و کار کنترل داشته باشد.
Administrative Budget به جنبه اداری اداره یک تجارت می پردازد. حقوق و دستمزد غیر تولیدی ممکن است شامل کارکنان فروش، پرسنل حسابداری، مدیران، کارکنان دفتری و سایر کارکنان پشتیبانی باشد که در تولید شرکت ندارند. بودجه اداری یک تفکیک رسمی از تمام هزینه های برنامه ریزی شده است که به مدیران امکان می دهد تخمین زده و پیشرفت را اندازه گیری کنند.
برای اندازه گیری اثربخشی مدیریت و عملکرد مالی، بودجه های اداری اغلب برای روندها یا الگوها تجزیه و تحلیل می شوند. یک تکنیک محبوب، بودجه برنامه ریزی شده را با نتایج واقعی کسب و کار مقایسه می کند. در اینجا، یک تحلیلگر تجاری می تواند تشخیص دهد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. در تئوری، مدیریت میتواند منابع را به مؤثرترین استفادهها اختصاص دهد.
هیچ دو بودجه اداری مشابه نیستند. محتوا و ترکیب آنها با شرایط تجاری و نیازهای طرفین بررسی کننده تغییر خواهد کرد. سازمانهای بزرگ، مانند وزارت امور خارجه ایالات متحده، بودجههای اداری خواهند داشت که بسیار گستردهتر از سازمانهای تک خطی هستند، برای مثال، سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده.
بودجه اداری در مقابل بودجه تولید
Administrative Budget برای بیشتر چیزهایی است که مربوط به تولید یا تولید نیست. این بودجه می تواند بیشتر از بودجه تولید باشد. هر دو نوع بودجه می توانند برای ماه، سه ماهه یا سال (یا تقریباً هر دوره) ایجاد شوند. بودجه اداری را می توان به بودجه های جداگانه تقسیم کرد تا فروش و بازاریابی نیز شامل شود.
نقد
Administrative Budget معمولاً از دوره های گذشته استخراج می شود. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است از بودجه قبلی یا نتایج واقعی اخیر برای ایجاد بودجه آتی استفاده کند. نقطه ضعف این است که الگوهای هزینه های گذشته را می توان تداوم بخشید. در بسیاری از موارد، بهتر است بودجههای اداری بر روی هزینههای واقعی برنامهریزیشده ایجاد شود و برونیابی گذشته به حداقل برسد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.