الگوی بودجه مبتنی بر صفر چیست؟
الگوی بودجه مبتنی بر صفر Zero Based Budget Template
الگوی بودجه مبتنی بر صفر به بودجه ای اشاره دارد که عمدتاً برای توجیه هزینه های هر دوره جدید که بودجه از صفر شروع می شود تهیه می شود، برخلاف بودجه سنتی که در آن تعدیل ها در بودجه های قبلی انجام می شود.بودجه های مبتنی بر صفردر جایی تهیه می شود که تفاوت بین درآمد همه منابع و هزینه های همه منابع به صفر برسد.
درآمد یک فرد از همه منابع برای دوره مورد نظر و هزینه های همان دوره را برجسته می کند. در نهایت، تفاوت بین درآمد و هزینه باید برابر با صفر باشد. در مورد بودجه مبتنی بر صفر، در نهایت باید بودجه را به طور کامل متعادل کرد و باید بودجه صفر را به عنوان باقیمانده داشت. الگوی ارائه شده در بالا درآمد و هزینه های بودجه بندی شده ای را که انتظار می رود توسط شرکت متحمل شود به همراه مانده واقعی درآمد و هزینه برای دوره نشان می دهد.
اجزاء
جزئیات زیر به طور کلی در قالب وجود دارد:
- سر در بالا: عنوان “الگوی بودجه پایه صفر” در الگو ذکر خواهد شد. برای همه کاربران قالب دست نخورده باقی خواهد ماند. علاوه بر این، عنوان هدف از ایجاد چنین قالبی را به کاربر می گوید.
- خلاصه بودجه: این جزئیات خلاصه بودجه در ابتدای الگو قرار دارد. این شامل جزئیات کل درآمد در طول دوره، کل هزینه ها در طول دوره، و کل موجودی بر اساس واقعی و پیش بینی شده است. این ارقام به طور خودکار از مقادیر به دست آمده از مراحل زیر پر می شوند.
- هزینه های ثابت: بر اساس این، کاربر تمام هزینه های ثابت را در مقادیر بودجه ای و واقعی از تمام مناطق وارد می کند.
- هزینه های متغیر: بر اساس این، کاربر تمام هزینه های متغیر را در مقادیر بودجه بندی شده و واقعی از تمام مناطق وارد می کند.
- تعادل: پس از کسر کل هزینه های ثابت و متغیر از کل درآمد، مانده باقی مانده به طور خودکار محاسبه می شود. بنابراین، این تراز ارقام پیش بینی شده باید برابر با صفر باشد، یعنی باید بودجه را به طور کامل متعادل کرد.
چگونه از این الگوی بودجه مبتنی بر صفر استفاده کنیم؟
مراحل زیر برای استفاده از الگوی بودجه مبتنی بر صفر آمده است:
- شخصی که از این الگو استفاده می کند باید تمام جزئیات مورد نیاز را در فیلدهایی که قبلاً از قبل پر نشده اند وارد کند.
- بدین منظور ابتدا کلیه منابع درآمدی شناسایی و وارد درآمد / وجوه دریافتی در آن دوره می شود. مبلغ وارد شده باید خالص باشدپرداخت در منزلو نه دستمزد ناخالص، زیرا بودجه ها با توجه به آنچه فرد انتظار دریافت دارد تهیه می شود.
- پس از جزئیات درآمد، کاربر تمام هزینه هایی را که شرکت انتظار دارد برای دوره مورد نظر متحمل شود، وارد می کند. این هزینه ها بیشتر به هزینه های ثابت و متغیر دسته بندی می شوند تا تصویر واضحی از ماهیت هزینه ها ارائه شود. با این حال، می توان دسته بندی در الگو را بر اساس نیاز شخص تغییر داد.
- پس از آن، الگو به طور خودکار موجودی باقی مانده پس از کسر کل هزینه ها از کل درآمد فرد را محاسبه می کند. از آنجایی که این بودجه مبتنی بر صفر است، تفاوت بین درآمد و هزینه دوره باید برابر با صفر باشد. بنابراین، تا زمانی که این تعادل به صفر برسد، افراد باید تغییراتی را انجام دهند تا این تفاوت به صفر برسد.
- پس از جزئیات بودجه، ارقام درآمد واقعی دریافتی باید هزینه های واقعی انجام شده برای دوره در برابر هر فعالیت را وارد کند.
- از ارقام فوق، با کسر ارقام واقعی از ارقام بودجه برای همه فعالیت ها به صورت جداگانه و کل بودجه به طور خودکار، واریانس محاسبه می شود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.